Badanie w działaniu [2403-Pe-303-TOn1]
Rok akademicki 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Badanie w działaniu [2403-Pe-303-TOn1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Cuprjak |
Literatura: |
Cervinkowa H. (2011). Edukacyjne badania w działaniu, "Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych", nr 2 (5), s. 7-10. Cuprjak M. (2010). Refleksyjny andragog a badania w działaniu, "Rocznik Andragogiczny", 127-140 Czerepaniak-Walczak M. (2010). Badanie w działaniu, w: S. Palka, Podstawy metodologii badań w pedagogice (s. 319-337). Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Dudkiewicz M. (2011). Metodologiczny kontekst badań aktywizujących, "Zeszyty Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych", nr 2 (5), s. 4-6. Greenwood D. J. (2012). Action research czyli o badaniach w działaniu, w: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 115-139). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Hammersley, M. (1997). O nauczycielu jako badaczu. Socjologia Wychowania, XIII, 317, 51-75. Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP Lewin K. (2010). Badania w działaniu a problemy mniejszości, w: H. Cervinkowa, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 5-18). Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Tax S. (2010). Projekt Lisy, w: H. Cervinkowa, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 19-25). Wrocław: Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Literatura dodatkowa: Jabłoński, M. (2018). Jakość życia mężczyzn z niepełnosprawnością intelektualną. Badanie w działaniu. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW Szymańska, M. i inni (2018). Badania w działaniu w praktyce pedagogicznej. Wybrane przykłady. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Ignatianum. |
Zakres tematów: |
1. Podstawowe założenia, terminy, rys historyczny badań w działaniu 2. Struktura i procedury badań w działaniu: • Orientacja w sytuacji problemowej, definicja badanego zjawiska • Sporządzenie planu działania: sposoby rejestrowania i dokumentowania zjawisk • Badanie zjawiska, analiza zebranego materiału • Ocena wykonanych czynności • Korekta planu działania 3. Sposoby oraz możliwości interpretacji zgromadzonych wyników 4. Możliwości i ograniczenia badań w działaniu |
Metody dydaktyczne: |
praca nad projektem grupowym w terenie, praca indywidualna, dyskusja, prezentacje; praca zdalna za pośrednictwem Platformy Moodle |
Metody i kryteria oceniania: |
projekt badawczy, aktywny udział w konwersatorium |
Uwagi: |
III rok pedagogika, I stopnia, st. niestacj, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.