Seminarium magisterskie [2403-PE-1090-s2]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [2403-PE-1090-s2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 348 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 3 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Ditta Baczała |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Angrosino M. (2010) Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa. Babbie E. (2006), Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa. Błeszyński J. (2010) Materiały do pracy na seminarium – opracowanie własne. Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa. Brzeziński J., (2000), Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, SCHOLAR, Warszawa. Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa. Flick U. (2010) Projektowanie badania jakościowego. PWN, Warszawa. Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków. Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p. red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków. Góralski A. (red.) (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa. Góralski A., (red.), (1994), Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa. Jamielnik D. (2012) Badania jakościowe. Metody i narzędzia, tom 2, PWN, Warszawa. Jamielnik D. (2012) Badania jakościowe. Podejścia i teorie, tom 1, PWN, Warszawa. Konarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa. Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p. red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków. Łobocki M. (2006a) Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków. Łobocki M. (2006b) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków. Łobocki M., (2006c), Metody i techniki badań pedagogicznych, IMPULS, Kraków. Pilch T., Bauman T. (2010 lub inne): Zasady badań pedagogicznych, ŻAK, Warszawa. Rapley T. (2010) Analiza konwersacji dyskursu i dokumentów, PWN, Warszawa. Węglińska M. (2005) Jak pisać pracę magisterską? IMPULS, Kraków. Pozostała literatura zależy od problematyki opracowywanej przez studenta w jego pracy dyplomowej. |
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium dotyczy szczególnie rozwoju społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną: - kompetencje i umiejętności społeczne osób z NI; - środowisko rodzinne, szkolne, rówieśnicze, terapeutyczne i lokalne osób z NI; - instytucjonalne wsparcie osób z NI; - etapy rozwoju osób z NI; - dorosłość osób z NI; - dyskryminacja i wykluczenie osób z NI. |
Metody dydaktyczne: |
- dyskusja - metoda problemowa - panel dyskusyjny - burza mózgów |
Uwagi: |
I rok II stopnia- st. stacj.- dr hab. Ditta Baczała, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.