Seminarium magisterskie - st. stacjonarne [2403-PE-1091-s2]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 11
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - st. stacjonarne [2403-PE-1091-s2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 390 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 4 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Hanna Solarczyk-Szwec |
Literatura: |
Cervinkowa H., Gołębniak B. D. (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wrocław 2010. Denzin N. K., Lincoln Y. S. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, Warszawa 2009. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007. Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008. Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa |
Zakres tematów: |
problemy pedagogiczne i instytucje oświatowe w kontekście założeń edukacji ustawicznej; edukacja dorosłych: instytucje, uczestnicy, nauczyciele, samokształcenie, edukacja nieformalna; monografie placówek oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych; pedagogika pracy: zakład pracy jako ucząca się organizacja, kształcenie pracowników, Tematyka zajęć: 1. Struktura procesu badawczego 2. Literatura przedmiotu - przeszukiwanie 3. Cytowanie 4. Cele i problemy badawcze 5. Metody zbierania i analizy danych 6. Warsztat pisania tekstów naukowych |
Metody dydaktyczne: |
Seminaryjna: dyskusja, metoda problemowa, prezentacje |
Uwagi: |
pedagogika II rok II stopnia- st. stacj.-dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.