Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie - st. stacjonarne 2403-PE-1091-s2
Rok akademicki 2019/20
Seminarium, grupa nr 11

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie - st. stacjonarne 2403-PE-1091-s2
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019/20) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 11 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 390
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Hanna Solarczyk-Szwec
Literatura:

Cervinkowa H., Gołębniak B. D. (red.), Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wrocław 2010.

Denzin N. K., Lincoln Y. S. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, Warszawa 2009.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2007.

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008.

Brzeziński J. (2000) Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, WN SCHOLAR, Warszawa

Kwieciński Z. (2006) Słowo wstępne na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków

Gambarelli G., Łucki Z. (1998) Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, UNIVERSITAS, Kraków

Gnitecki J. (2006) Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice, (W:) p.red. D. Kubinowskiego i M. Nowaka Metodologia pedagogiki zorientowana humanistycznie, IMPULS, Kraków

Góralski A. p.red. (1994) Metody badań pedagogicznych w zarysie, WSPS, Warszawa

Ferguson G.A., Takane Y. (1997) Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, PWN, Warszawa

Knarzewski K. (2000) Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, WSiP, Warszawa

Zakres tematów:

problemy pedagogiczne i instytucje oświatowe w kontekście założeń edukacji ustawicznej; edukacja dorosłych: instytucje, uczestnicy, nauczyciele, samokształcenie, edukacja nieformalna; monografie placówek oświatowych, opiekuńczych, wychowawczych; pedagogika pracy: zakład pracy jako ucząca się organizacja, kształcenie pracowników,

Tematyka zajęć:

1. Struktura procesu badawczego

2. Literatura przedmiotu - przeszukiwanie

3. Cytowanie

4. Cele i problemy badawcze

5. Metody zbierania i analizy danych

6. Warsztat pisania tekstów naukowych

Metody dydaktyczne:

Seminaryjna: dyskusja, metoda problemowa, prezentacje

Uwagi:

pedagogika II rok II stopnia- st. stacj.-dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.