Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie - st. stacjonarne 2403-PE-1091-s2
Rok akademicki 2019/20
Seminarium, grupa nr 12

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie - st. stacjonarne 2403-PE-1091-s2
Zajęcia Rok akademicki 2019/20 (2019/20) (zakończony)
Seminarium (SEM), grupa nr 12 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 361
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Wałęga
Literatura:

- Metodologia w badaniach naukowych historii wychowania, red. red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Łódź 1993.

-Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, pod red. W. Szulakiewicz, wyd. UMK. Toruń 2003.

- Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Kraków 2004.

- J.Topolski, Metodologia historii, Warszawa 1968 (i inne wydania)

-Galicja i jej dziedzictwo, t. 9: Biografie pedagogiczne, red. C. Majorek, J. Potoczny, Rzeszów 1997.

-J. Grzywna, Z. Guldon, S.I. Możdżeń, Podstawy warsztatu historyka oświaty (przewodnik metodyczny do prac magisterskich), Kielce 1992.

oraz regularne opracowywanie literatury niezbędnej do przygotowania pracy magisterskiej

Zakres tematów:

Na seminarium studenci mogą podejmować następujące obszary badań historyczno-oświatowych:

1. Problematyka pedagogiczna na łamach czasopism.Monografie czasopism

2. Analiza problemów pedagogicznych w świetle pamiętników i wspomnień

3. Literatura piękna jako źródło do badań pedagogicznych

4. Badania biograficzne

5. Badania historii placówek oświatowych

6. Analiza wybranych problemów pedagogicznych w kontekście historycznych przemian

Metody dydaktyczne:

seminaryjna

od marca 2020 roku komunikacja za pomocą systemu Usos oraz przy pomocy komunikatora messenger

Metody i kryteria oceniania:

Podczas II roku zajęć seminaryjnych studenci mają przygotować kolejne rozdziały swoich prac, przeprowadzić zaplanowane badania, zredagować tekst oraz przygotować się do egzaminu magisterskiego.

Ocenie końcowej podlega kilka aspektów:

- systematyczna praca podczas seminarium

-terminowe oddawanie kolejnych części pracy

-uwzględnianie wskazówek Promotora

- zakres samodzielności badawczej

- styl pisarski

-końcowa reakcja i poziom pracy magisterskiej

Uwagi:

pedagogika II rok II stopnia- st. stacj.- dr hab. Agnieszka Wałęga, prof. UMK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.