Seminarium magisterskie - st. stacjonarne [2403-PE-1091-s2]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 12
Przedmiot: | Seminarium magisterskie - st. stacjonarne [2403-PE-1091-s2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:00 - 9:30
sala 361 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Agnieszka Wałęga |
Literatura: |
- Metodologia w badaniach naukowych historii wychowania, red. red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Łódź 1993. -Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, pod red. W. Szulakiewicz, wyd. UMK. Toruń 2003. - Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Kraków 2004. - J.Topolski, Metodologia historii, Warszawa 1968 (i inne wydania) -Galicja i jej dziedzictwo, t. 9: Biografie pedagogiczne, red. C. Majorek, J. Potoczny, Rzeszów 1997. -J. Grzywna, Z. Guldon, S.I. Możdżeń, Podstawy warsztatu historyka oświaty (przewodnik metodyczny do prac magisterskich), Kielce 1992. oraz regularne opracowywanie literatury niezbędnej do przygotowania pracy magisterskiej |
Zakres tematów: |
Na seminarium studenci mogą podejmować następujące obszary badań historyczno-oświatowych: 1. Problematyka pedagogiczna na łamach czasopism.Monografie czasopism 2. Analiza problemów pedagogicznych w świetle pamiętników i wspomnień 3. Literatura piękna jako źródło do badań pedagogicznych 4. Badania biograficzne 5. Badania historii placówek oświatowych 6. Analiza wybranych problemów pedagogicznych w kontekście historycznych przemian |
Metody dydaktyczne: |
seminaryjna od marca 2020 roku komunikacja za pomocą systemu Usos oraz przy pomocy komunikatora messenger |
Metody i kryteria oceniania: |
Podczas II roku zajęć seminaryjnych studenci mają przygotować kolejne rozdziały swoich prac, przeprowadzić zaplanowane badania, zredagować tekst oraz przygotować się do egzaminu magisterskiego. Ocenie końcowej podlega kilka aspektów: - systematyczna praca podczas seminarium -terminowe oddawanie kolejnych części pracy -uwzględnianie wskazówek Promotora - zakres samodzielności badawczej - styl pisarski -końcowa reakcja i poziom pracy magisterskiej |
Uwagi: |
pedagogika II rok II stopnia- st. stacj.- dr hab. Agnieszka Wałęga, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.