Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Metody analizy danych jakościowych [2403-Pe-120a-n2] Rok akademicki 2019/20
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metody analizy danych jakościowych [2403-Pe-120a-n2]
Zajęcia: Rok akademicki 2019/20 [2019/20] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 40
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Cuprjak
Literatura:

Charmaz K. (2010). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Hensel P., Glinka B. (2012). Teoria ugruntowana, w: Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 89-113). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP

Krzychała S. (2010). Metoda dokumentarna jako teoria i praktyka badań edukacyjnych, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 11-29). Olsztyn: Wydawnictwo UWM

Kubinowski D. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia-metodyka-ewaluacja. Lublin Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Miles M., Huberman A. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana

Rapley T. (2010). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WaiP

Silwerman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: wydawnictwo Naukowe PWN

Wilińska M. (2010). Krytyczna Analiza Dyskursu w praktyce: ageizm w polskich mediach, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 57-81). Olsztyn: Wydawnictwo UWM

„Przegląd Socjologii Jakościowej” http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/index_pl.php

http://krzysztofkonecki.prv.pl/

Zakres tematów:

1. Analiza zgromadzonego materiału badawczego o charakterze jakościowym (transkrypcje wywiadów, dane z obserwacji, przeszukiwania źródeł wtórnych).

2. Procedury teorii ugruntowanej:

a) redukcja danych,

b) reprezentacja

c) weryfikacja teorii.

3. Analiza treści, analiza narracji

4. Interpretacja danych w odniesieniu do teorii naukowych osadzonych głównie w paradygmacie interpretatywnym.

Uwagi:

I rok pedagogika , II stopnia st. niestacj.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)