Metody analizy danych jakościowych [2403-Pe-120a-n2]
Rok akademicki 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody analizy danych jakościowych [2403-Pe-120a-n2] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 40 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Cuprjak |
Literatura: |
Charmaz K. (2010). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Hensel P., Glinka B. (2012). Teoria ugruntowana, w: Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 89-113). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP Krzychała S. (2010). Metoda dokumentarna jako teoria i praktyka badań edukacyjnych, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 11-29). Olsztyn: Wydawnictwo UWM Kubinowski D. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia-metodyka-ewaluacja. Lublin Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Miles M., Huberman A. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana Rapley T. (2010). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WaiP Silwerman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: wydawnictwo Naukowe PWN Wilińska M. (2010). Krytyczna Analiza Dyskursu w praktyce: ageizm w polskich mediach, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 57-81). Olsztyn: Wydawnictwo UWM „Przegląd Socjologii Jakościowej” http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/index_pl.php http://krzysztofkonecki.prv.pl/ |
Zakres tematów: |
1. Analiza zgromadzonego materiału badawczego o charakterze jakościowym (transkrypcje wywiadów, dane z obserwacji, przeszukiwania źródeł wtórnych). 2. Procedury teorii ugruntowanej: a) redukcja danych, b) reprezentacja c) weryfikacja teorii. 3. Analiza treści, analiza narracji 4. Interpretacja danych w odniesieniu do teorii naukowych osadzonych głównie w paradygmacie interpretatywnym. |
Uwagi: |
I rok pedagogika , II stopnia st. niestacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.