Media, film, literature [2510-f2ENG1W-MFL]
Semestr zimowy 2019/20
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Media, film, literature [2510-f2ENG1W-MFL] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Branach-Kallas | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
(tylko po angielsku) Selected: Jeffrey C. Alexander “Toward a Theory of Cultural Trauma” (frag.) Benedict Anderson "Imagined Communities" (frag.) Paul Connerton "How Societies Remember" (frag.) Jenny Edkins "Trauma and the Memory of Politics" (frag.) Maurice Hallbwachs "On Collective Memory" (frag.) Anne Whitehead "Memory" (frag.), Rupert Brooke "The Soldier", "Peace" John McCrae "In Flanders Fields" Wilfred Owen "Dulce et Decorum Est" Isaac Rosenberg "Break of Day in the Trenches" Siegfried Sassoon "Absolution, Counter-Attack", "The General", "Does it Matter?" "Suicide in the Trenches" Pat Barker "Regeneration" (frag.) Mary Borden "The Forbidden Zone" (frag.); Ford Madox Ford "No More Parades" (frag.) Charles Yale Harrison "Generals Die in Bed" (frag.) Frances Itani “Deafening”, "Tell" (frag.) William March "Company K" (frag.) Louisa Young "My Dear, I Wanted to Tell You" (frag.) |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
(tylko po angielsku) - memory / remembrance / heritage / commemoration - individual and cultural trauma - commemorating WWI - WWI poetry - WWI fiction - reinterpreting the heritage of WWI |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
(tylko po angielsku) Expository teaching methods: description, discussion, participatory lecture Exploratory teaching methods: brainstorming, seminar |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Assessment methods: - Continuous assessment (active participation in class) (40%) - test (60%) Assessment of knowledge (W1): 1.Graded final test Assessment of skills (U1, U2, U3, U4): 1. Oral assignments in class 2. Oral assignments at home Assessment of social competences (K1, K2): 1. Graded participation and in-class task completion Assessment criteria: fail- (59%) satisfactory- (60-69%) satisfactory plus- (70-75%) good - (76-85%) good plus- (86-90%) very good- (91-100%) |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, filologia angielska s2 - zajęcia do wyboru |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.