Język łaciński 1202-H-JL11-S1
Semestr zimowy 2019/20
Lektorat,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Język łaciński 1202-H-JL11-S1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2019/20 (2019/20Z)
(zakończony)
Lektorat (LEK), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Hanna Appel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Materiały przygotowane przez prowadzących zajęcia • Appel H., Bis repetita placent. Repetytorium z języka łacińskiego dla studentów historii • Jurewicz O., Winniczuk L., Język łaciński. Podręcznik dla lektoratów szkół wyższych • Słownik łacińsko-polski, oprac. K. Kumaniecki lub Mały słownik łacińsko-polski, red. nauk. J. Korpanty • Wielewski M., Krótka gramatyka języka łacińskiego |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Ogólne informacje na temat pochodzenia języka łacińskiego. Zasady akcentowania. Wymowa. 2. Wprowadzenie odmiany deklinacji I-III. Ćwiczenia. 3. Lectio prima. Ćwiczenia - wymowa i akcentowanie.Orzeczenie imienne. 4. Lectio secunda- wprowadzenie odmiany przymiotnika. Odróżnianie przymiotnika, rzeczownika i czasownika, oddzielanie tematów. Triumf w Rzymie. 5. Lectio tertia- dativus possesivus. 6. Lectio quarta- rodzaje ablativów- ćwiczenia. 7. Lectio quinta- odmiana i zastosowanie czasownika posiłkowego. Zaimek osobowy. 8. Repetitio. 9. Wprowadzenie konstrukcji accusativus cum infinitivo. 10. Lectio sexta- ćwiczenia accusativus cum infinitivo. 11. Sprawdzian gramatyczny- a.c.i. 12. Ćwiczenia gramatyczne- znajdowanie tematów czasownika i rzeczownika.Zaimki osobowe- ćwiczenia: przetłumacz dokładnie. 13. Odmiana czasowników wszystkich koniugacji. 14. Wybory w Rzymie- tłumaczenie tekstów. 15. Gramatyczny sprawdzian końcowy. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda ćwiczeniowa |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: średnia z ocen ze słówek oraz tłumaczenia oraz ostatnia ocena z gramatyki . Pod uwagę bierze się także aktywność studentów na zajęciach. Skala ocen 100%-90%-ocena bdb 89%-79%- ocena db 78%-65%- ocena dst poniżej ocena niedostateczna |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Historia, studia stacjonarne I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.