Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Komunikacja wizualna 2401-D-S1-1-BPR-KW
Semestr zimowy 2019/20
Laboratorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Komunikacja wizualna 2401-D-S1-1-BPR-KW
Zajęcia Semestr zimowy 2019/20 (2019/20Z) (zakończony)
Laboratorium (LAB), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 8:00 - 9:30
sala Pracownia komp.
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych (Collegium Minus) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Lisiecki
Literatura:

David Freedberg, Potęga wizerunków. Studia z historii i teorii oddziaływania, JU, Kraków 2005, rozdz. 1.

Sarah Pink, Etnografia wizualna. Obrazy, media i przedstawienie w badaniach, UJ, Kraków 2009, rozdz. 1.

Sławomir Sikora, Fotografia. Między dokumentem a symbolem. PAN, Izabelin 2004, rozdz. 4.

Bruce Block, Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Wyd. Wojciech Marzec, Warszawa 2010.

Boris von Brauchitsch, Mała historia fotografii, Cyklady, Warszawa 2004.

Sławomir Sikora, Fotografia. Między dokumentem a symbolem. PAN, Izabelin 2004, rozdz. 1.

Adam Mazur, Siła spojrzenia nowych dokumentalistów, w: Tomasz Ferenc (red.), Odwaga patrzenia, FEW, Łódź 2006.

Laura Mulvey, Przyjemność wzrokowa a kino narracyjne, w: Laura Mulvey, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, . ha!art, Warszawa 2010.

Grażyna Osika, Graffiti – znaki miasta, za: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/1716/GRAFFITI%20-%20ZNAKI%20MIASTA.pdf?sequence=1

Włodzimierz Moch, Street Art i Graffiti. Litery, słowa i obrazy w przestrzeni miasta, UWGS, Bydgoszcz 2016, za: http://kpbc.umk.pl/Content/180712/Moch_graffiti.pdf

Agnieszka Ogonowska, Przemoc ikoniczna. Zarys wykładu, Kraków, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004.

Beata Łaciak, Obyczaje dotyczące ciała w Polsce okresu transformacji, w: Jacek M. Kurczewski (red.), Praktyki cielesności, TRIO, Warszawa 2006.

Alicja Helman, O dziele filmowym, WL, Kraków 1970.

Rafał Drozdowski, Obraza na obrazy. Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących, UAM, Poznań2006, część 2.

Bogusław Sułkowski, Przemoc i pornografia śmierci jako przynęty medialne, UŁ, Łódź 2006, rozdz. 1-3.

Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy, UWr, Wrocław 1999, rozdz. 1-2.

Piotr H. Lewiński, Obraz świata w reklamie, za: http://www.ifp.uni.wroc.pl/data/files/pub-3425.pdf

Zakres tematów:

1. Znaczenie obrazu – jak kształtują nas obrazy

2. Znaczenie obrazu – dlaczego i jak komunikujemy się obrazami

3. Fotografia w procesie komunikacji

4. Film w procesie komunikacji

5. Obrazy i słowa w przestrzeni społecznej – graffiti

6. Obrazy przemocy w przekazie filmowym i medialnym

7. Obraz w reklamie

8. Różne obrazy człowieka

9. Ja i inny w przekazie medialnym – obrazy obcości

10. Prowokowanie obrazem – wizerunki ciała

11. Otoczenie – obrazy miasta (lub wsi) w przekazie medialnym

Metody dydaktyczne:

Dyskusja i analiza materiałów źródłowych

Uwagi:

Specjalność branding i PR - I rok s1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.