Reportaż telewizyjny i film dokumentalny [2401-D-S1-3-DNM-RTFD]
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Reportaż telewizyjny i film dokumentalny [2401-D-S1-3-DNM-RTFD] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 2 Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 30 |
Limit miejsc: | 33 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Mateja |
Zakres tematów: |
Zajęcia składają się z dwóch wątków tematycznych. Pierwszy dotyczy reportażu telewizyjnego, drugi – filmu dokumentalnego, ze szczególnym uwzględnieniem polskiej szkoły dokumentalnej. W trakcie zajęć omawiane są geneza, rozwój i specyfika obu kategorii, z wykorzystaniem pokazów materiałów filmowych. Poruszane są zarówno teoretyczne (definicja, cechy, struktura, typologia, język), jak też praktyczne aspekty warsztatu wybranych gatunków filmowych. Studenci zostaną zapoznani z najważniejszymi postaciami kina dokumentalnego i reportażu oraz z ich twórczością. Lista proponowanych tematów: 1. Reportaż telewizyjny jako gatunek (odmiana gatunkowa). 2. Reporter telewizyjny i jego warsztat. 3. Reportaż interwencyjny i śledczy. 4. Reportaż społeczno-obyczajowy. 5. Reportaż podróżniczy. 6. Telewizyjny reportaż biograficzny. 7. Między fikcją a faktem - telenowela dokumentalna, paradokument: (scripted-docu, docu-crime, court-show). 8. Film dokumentalny - zarys historii i teorii gatunku. Festiwale filmów dokumentalnych. 10. Współczesny polski film dokumentalny. Serial dokumentalny. 11. Sylwetki i styl najwybitniejszych polskich dokumentalistów. 12. Aspekty etyczne pracy reportażysty i dokumentalisty. 5. Reportaż podróżniczy. 6. Film dokumentalny - właściwości. 7. Współczesny polski film dokumentalny. 8. Sylwetki i styl najwybitniejszych polskich dokumentalistów. 9. Aspekty etyczne pracy reportażysty i dokumentalisty. |
Metody dydaktyczne: |
Do zaliczenia przedmiotu na ocenę pod uwagę będą będą brane następujące elementy: - aktywny udział w zajęciach (dopuszczalne są 2 nieobecności); - pisemny konspekt wystąpienia na zadany temat (ramowy plan wystąpienia, pytania do dyskusji, bibliografia i filmografia przedstawione na dyżurze, na min. dwa tygodnie przed terminem wystąpienia); - prezentacja wybranego tematu wraz z moderacją dyskusji i pokazem materiałów filmowych; - samodzielna praca z materiałem audiowizualnym, udział w pokazach filmowych i spotkaniach edukacyjnych, krótkie sprawozdania na ich temat oraz inne zadania cząstkowe; - scenariusz lub konspekt. |
Uwagi: |
D- specj. dziennikarstwo i nowe media III rok s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.