Kultura popularna (dla 2 roku s2) [2401-D-S2-s-KP]
Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura popularna (dla 2 roku s2) [2401-D-S2-s-KP] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 2 Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 31 |
Limit miejsc: | 35 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marcin Lisiecki |
Literatura: |
John Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, UK, Kraków 2003, rozdz. 1. John Friske, Zrozumieć kulturę popularną, UJ, Kraków 2010, rozdz. 1-2. Theodor W. Adorno, Schemat kultury masowej, w: Theodor W. Adorno, Przemysł kulturalny, NCK, Warszawa 2019. Theodor W. Adorno, Przemysł kulturalny: podsumowanie, w: Theodor W. Adorno, Przemysł kulturalny, NCK, Warszawa 2019. Jacek Rogucki, Kłamstwo kiczu, za: http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.ojs-doi-10_14746_kse_2015_2_7/c/5865-5932.pdf Piotr Sarzyński, Kicz jest wszechobecny: nie tylko w sztuce, za: https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1687118,1,kicz-jest-wszechobecny-nie-tylko-w-sztuce.read Jan Turnau, Kicz – czyli pan Bóg dla maluczkich, Znak, 353/1984. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do kursu 2. Kultura popularna – zagadnienia wstępne 3. Kicz w kulturze popularnej 4. Muzyka 5. Film 6. Film animowany 7. Telewizja/radio/Internet 8. Serial 9. Literatura 10. Komiks 11. Gry komputerowe 12. Odzież 13. Celebryci 14. Jedzenie 15. Zakończenie |
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja i analiza materiałów źródłowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci będą oceniani za aktywne uczestniczenie w zajęciach, czyli dyskusje i krytyczną analizę tekstów i materiałów źródłowych. Ponadto studenci mają przygotować projekt i przedstawić go grupie. |
Uwagi: |
dziennikarstwo i komunikacja społeczna - II rok s2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.