Pracownia badań medioznawczych [2401-D-S1-2-PBM]
Semestr letni 2019/20
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pracownia badań medioznawczych [2401-D-S1-2-PBM] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 16:45 - 18:15
sala 7 (AV) Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 16 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Łukasz Wojtkowski |
Literatura: |
E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN. R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP. W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ. R. Kozinets. 2012. Netnografia. Badnia etnograficzne online. Warszawa: PWN. G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN. D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN. R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne 2. Problem badawczy, pytania i hipotezy, konceptualizacja i operacjonalizacja E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN, s. 141-176. R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP, s. 24-29; 45-61. W. Creswell. 2013. Projektowanie badań naukowych. Metody, jakościowe, ilościowe, mieszane. Kraków: Wyd. UJ, s. 29-72, 147-160. R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ, s. 31-38. 3. Wybór metody badawczej, opracowanie populacji i doboru próby R. Bäcker et.al. 2016. Metodologia badań politologicznych. Warszawa: PTNP, s. 62-68.. E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN, s. 206-248. R. Kozinets. 2012. Netnografia. Badnia etnograficzne online. Warszawa: PWN, rozdział 4. 4-6. Budowa narzędzia badawczego i pilotaż E. Babbie. 2013. Podstawy badań społecznych. Warszawa: PWN, s. 277-293. R. Kozinets. 2012. Netnografia. Badnia etnograficzne online. Warszawa: PWN, roz. 5, 6, 7. G. Rose. 2010. Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN, s. 109-110. D. Silvermann. 2008. Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: PWN, s. 96-97. R.D. Wimmer, J. R. Dominick. 2006. Mass media. Metody badań. Kraków: Wyd. UJ, s. 228-229 7. Prezentacja raportów 8. Podsumowanie zajęć i omówienie raportów |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczenia laboratorium projekt metod problemowa |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność: dopuszczalna jest 1 nieobecność. 2 nieobecność należy niezwłocznie odrobić na dyżurze. 3 nieobecność skutkuje skreśleniem z listy. Aktywność: w trakcie zajęć oceniane będzie zaangażowanie studentów w pracę w zespołach badawczych. Maksymalnie 10 pkt. Projekt badawczy: praca nad projektem odbywa się w 3-osobowych grupach. Obejmuje ona skonstruowanie narzędzia badawczego, zebranie danych empirycznych oraz ich analizę, a także na koniec semestru oddanie pisemnego raportu i przedstawienie prezentacji multimedialnej. Maksymalnie 30 pkt. |
Uwagi: |
dziennikarstwo i komunikacja społeczna - II rok s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.