Seminarium licencjackie [2508-s1LOG3Z-SEM]
Semestr zimowy 2020/21
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [2508-s1LOG3Z-SEM] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Kamper-Warejko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1610 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, Kraków 1998. Grabias S., Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego, w: S. Grabias, M. Kurkowski (red.) Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, Lublin 2012, s. 15-73. Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole 1998. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, w: R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974, s. 49-79. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009. Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów 2008. Milewski S., Kaczorowska-Bray K.: Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2015. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001. Surowaniec J.: Logopedyczny słownik terminologii diagnostycznej, Kraków 1999. Oprócz tego literatura przedmiotu odpowiadająca tematowi zawartemu w tytule pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium jest zróżnicowana, mieści się w obszarze logopedii rozumianej jako nauka o biologicznych uwarunkowaniach mowy. Student w sposób świadomy i konsekwentny dąży do osiągnięcia określonego celu badawczego. Wysuwa hipotezy badawcze i je weryfikuje. Tworzy pracę opartą na zasadach pisarstwa naukowego. Gromadzi literaturę przedmiotu. Przygotowuje konspekt pracy. Do opracowania problemu badawczego wykorzystuje metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w logopedii. W tym cyklu dydaktycznym zajęcia będą odbywać się zdalnie - synchronicznie na platformie Microsoft Teams i asynchronicznie na platformie Moodle. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- metody dydaktyczne podające (opowiadanie, opis, pogadanka); - metody dydaktyczne eksponujące (pokaz). - metody dydaktyczne poszukujące (ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, obserwacji, doświadczeń, studium przypadku, giełda pomysłów). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestru 5. następuje na podstawie przedstawienia przez studenta konspektu pracy i jej części teoretyczno-metodologicznej – W1, W2, U1, U4; Obecność na zajęciach - również w trybie pracy ZDALNEJ, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach – K1, K2, K3, K4. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
J. Kamper - Warejko - III rok, logopedia s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.