Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium licencjackie [2508-s1LOG3Z-SEM] Semestr zimowy 2020/21
Seminarium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie [2508-s1LOG3Z-SEM]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Kamper-Warejko
Strona domowa grupy: https://moodle.umk.pl/WHUM/course/view.php?id=1610
Literatura:

Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorancką, Kraków 1998.

Grabias S., Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego, w: S. Grabias, M. Kurkowski (red.) Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, Lublin 2012, s. 15-73.

Jastrzębowska G., Podstawy teorii i diagnozy logopedycznej, Opole 1998.

Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej, w: R. Wroczyński, T. Pilch (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974, s. 49-79.

Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2009.

Maszke A. W., Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów 2008.

Milewski S., Kaczorowska-Bray K.: Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki, Gdańsk 2015.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

Surowaniec J.: Logopedyczny słownik terminologii diagnostycznej, Kraków 1999.

Oprócz tego literatura przedmiotu odpowiadająca tematowi zawartemu w tytule pracy dyplomowej.

Zakres tematów:

Tematyka seminarium jest zróżnicowana, mieści się w obszarze logopedii rozumianej jako nauka o biologicznych uwarunkowaniach mowy. Student w sposób świadomy i konsekwentny dąży do osiągnięcia określonego celu badawczego. Wysuwa hipotezy badawcze i je weryfikuje. Tworzy pracę opartą na zasadach pisarstwa naukowego. Gromadzi literaturę przedmiotu. Przygotowuje konspekt pracy. Do opracowania problemu badawczego wykorzystuje metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w logopedii.

W tym cyklu dydaktycznym zajęcia będą odbywać się zdalnie - synchronicznie na platformie Microsoft Teams i asynchronicznie na platformie Moodle.

Metody dydaktyczne:

- metody dydaktyczne podające (opowiadanie, opis, pogadanka);

- metody dydaktyczne eksponujące (pokaz).

- metody dydaktyczne poszukujące (ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, obserwacji, doświadczeń, studium przypadku, giełda pomysłów).

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie semestru 5. następuje na podstawie przedstawienia przez studenta konspektu pracy i jej części teoretyczno-metodologicznej – W1, W2, U1, U4;

Obecność na zajęciach - również w trybie pracy ZDALNEJ, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach – K1, K2, K3, K4.

Uwagi:

J. Kamper - Warejko - III rok, logopedia s1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)