Komunikacja interpersonalna [2403-PPW-118-sj]
Semestr letni 2020/21
Laboratorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Komunikacja interpersonalna [2403-PPW-118-sj] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Maciej Kołodziejski | ||||||||||||||||
Literatura: |
McKay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa, Gdańsk 2007. Nęcka, E. i inni, Trening twórczości, GWP, Gdańsk 2005 (rozdział drugi). Retter, H., Komunikacja codzienna w pedagogice, GWP, Gdańsk 2005 (rozdział 1, 6,8). Szmidt, K. J., ABC kreatywności, DIFIN 2010. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Różne sposoby przedstawiania się. 2. Sztuka słuchania. Bariery utrudniające słuchanie. Cztery kroki skutecznego słuchania się. 3. Odsłanianie się i ekspresja - omówienie i ćwiczenia praktyczne. 4. Komunikacja niewerbalna – znaczenie komunikacji niewerbalnej w całościowym procesie komunikacji, rodzaje i interpretacja komunikatów niewerbalnych. 5. Komunikacja werbalna – komunikat jednostronny/wielostronny, komunikat Ja/Ty, zasady aktywnego słuchania. 6. Błędy w komunikacji - czynniki wpływające na zniekształcenie komunikatu, błędy popełniane w procesie komunikacji. 7. Zasady asertywnego udzielania informacji zwrotnej. 8. Analiza transakcyjna |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
warsztaty, dyskusja, ćwiczenia, symulacje, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, obserwacji uczestniczącej, waloryzacyjne, praktyczne |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywność na zajęciach, udział w ćwiczeniach, dyskusjach i symulacjach (pełne zaangażowanie) na platformie Teams. 2. Realizacja zadań asynchronicznych na platformie Teams (maksymalnie 3 zadania w ciągu trwania kursu, które będą ocenianie). 3. Frekwencja – dopuszczalna jedna nieobecność nieusprawiedliwiona (na 15h zajęć). |
||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna -sj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.