Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Metodyka projektu [2403-121-PRSs1] Semestr zimowy 2020/21
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka projektu [2403-121-PRSs1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Kola
Literatura:

Definicje projektu

1) D. Wolska-Prylińska, Projekt socjalny w kształceniu do pracy socjalnej – zagadnienia wprowadzające, [w:] D. Wolska-Prylińska, Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010, s. 17-46.

2) J. Piekarski, E. Marynowicz-Hetka, Projekt działania i jego funkcje, [w:] J. Piekarski, E. Marynowicz-Hetka /red./, Wokół problemów działania społecznego. Wybór tekstów i przykładów działania, Katowice 1998, s. 176-180.

3) D. Wolska-Prylińska, Opracowanie i wdrożenie projektu socjalnego – etapy, korzyści i trudności procesu kształcenia, [w:] D. Wolska-Prylińska, Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010, s. 47-80.

Projekt jako metoda edukacji

1) J. Harris Helm, L. G. Katz, Mali badacze: metoda projektu w edukacji elementarnej, Warszawa 2003

2) K. Chałas, Metoda projektów i jej egzemplifikacja w praktyce. W poszukiwaniu strategii edukacyjnych zreformowanej szkoły, Warszawa 2000.

3) M. S. Szymański, O metodzie projektów: z historii, teorii i praktyki pewnej metody kształcenia, Warszawa 2000.

4) B. D. Gołębniak, Uczenie metodą projektów, Warszawa 2004.

Zarządzanie projektem

1) Co chcesz osiągnąć?, Sporządzenie planu, Tworzenie planu, Uważaj na budżet, [w:] Kierowanie projektem. Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu, s. 28-91.

2) M.Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Model funkcjonalny zarządzania projektami, [w:] M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, Warszawa 2008, s. 34-70.

3) M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Metodyka zarządzania projektem europejskim, [w:] M. Trocki, B. Grucza /red./, Zarządzanie projektem europejskim, Warszawa 2007, s. 53-109.

4) Z. Brzeziński, Dobór uczestników i zarządzanie zespołem projektowym, [w:] M. Szwabe/ red./, Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych. Planowanie i realizacja, Kraków 2007, s. 142-166.

5) M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Personalne problemy zarządzania projektami i ich rozwiązania, [w:] M. Trocki, B. Grucza, K. Ogonek, Zarządzanie projektami, Warszawa 2008, s. 93-124.

6) Jak być dobrym kierownikiem projektu?, [w:] Kierowanie projektem. Praktyczny poradnik dla tych, którzy nie lubią tracić czasu, s. 13-27.

7) M. Trocki, B. Grucza, Kierowanie zespołem projektowym, [w:] M. Trocki, B. Grucza /red./, Zarządzanie projektem europejskim, Warszawa 2007, s. 239-258.

8) B. Marczyńska, Motywacja uczestników zespołu projektowego, [w:] M. Szwabe /red./, Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych. Planowanie i realizacja, Kraków 2007, s. 167-203.

9) M. Szwabe, Możliwości uzyskania dofinansowania z funduszy Unii Europejskiej, [w:] M. Szwabe /red./, Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych. Planowanie i realizacja, Kraków 2007, s. 125-141.

10) I.Barszcz, Monitoring i ewaluacja projektu, [w:] M. Szwabe /red./, Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych. Planowanie i realizacja, Kraków 2007, s. 261-287.

Przykłady projektów

1) J. Piekarski, E. Marynowicz-Hetka /red./, Wokół problemów działania społecznego. Wybór tekstów i przykładów działania, Katowice 1998.

2) D. Urbaniak-Zając, Projekt – instytucja. Przykłady projektów działań socjalnych realizowanych w Berlinie, [w:] J. Piekarski, E. Marynowicz-Hetka /red./, Wokół problemów działania społecznego. Wybór tekstów i przykładów działania, Katowice 1998, s. 189-205.

3) A. Bolanowska, Przykłady projektów działania socjalnego zrealizowanych w instytucjach socjalnych w Belgii, [w:] J. Piekarski, E. Marynowicz-Hetka /red./, Wokół problemów działania społecznego. Wybór tekstów i przykładów działania, Katowice 1998, s. 207-230.

Zakres tematów:

Program wykładu zakłada omówienie następujących zagadnień:

1) Projekt socjalny – wprowadzenie. Definicje projektu i jego funkcje. Stosowanie metody projektu w pracy socjalnej i edukacji nieformalnej. Trudności i korzyści projektu socjalnego. Metoda projektów – historia metody, rodzaje projektów, charakterystyka metody.

2) Przykłady projektów zrealizowanych (w pomocy społeczne i edukacji.

3) Przygotowanie projektu. Określenie celu (głównego i szczegółowych), sporządzenie planu, tworzenie planu, wstępne przygotowanie budżetu.

4) Model funkcjonalny zarządzania projektami.

5) Cykl projektowy. Znaczenie procesu grupowego dla realizacji projektu.

6) Uczestnicy projektu. Beneficjenci (bezpośredni i pośredni), zespół projektowy, interesariusze (zewnętrzni i wewnętrzni). Motywowanie uczestników i pracowników projektu. Rola kontraktu w projekcie.

7) Kierowanie projektem. Umiejętności kierownicze i ich kształtowanie.

8) Finansowanie projektów. Źródła finansowania projektów.

9) Monitoring i ewaluacja projektu. Weryfikacja założonych celów projektu.

Metody dydaktyczne:

Wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, projekcja filmu DVD.

Uwagi:

praca socjalna I rok I stopnia- st. stacj.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)