Rynek pracy i aktywizacja bezrobotnych [2403-311-PRSs1]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rynek pracy i aktywizacja bezrobotnych [2403-311-PRSs1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy Kwiatkowski E., Bezrobocie. Podstawy teoretyczne, PWN, Warszawa 2009. Wołk Z., Całożyciowe poradnictwo zawodowe dla nauczycieli, wyd. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2009, s. 142-196 (Moduł 3. Wspieranie bezrobotnych i poszukujących pracy) Spytek-Bandurska G., Aktywizacja zawodowa szczególnych kategorii bezrobotnych, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010. Sarzyńska E., Doradca zawodowy w środowisku bezrobotnych, wyd. UMCS, Lublin 2010. Suchy S., Edukacja dorosłych pracowników i bezrobotnych, wyd. Difin, Warszawa 2010. Ślebarska K., Wsparcie społeczne a zaradność człowieka w sytuacji bezrobocia, „Śląsk” Wydawnictwo Naukowe, Katowice 2010. Sosnowski M., Wieczorek L., Skazani na rynku pracy, wyd. „Śląsk” Sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, Katowice 2007. Bańka A., Bezrobocie. Podręcznik pomocy psychologicznej, wyd. PRINT-B, Poznań 1992. www.rynekpracy.pl www.psz.praca.gov.pl |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Przyczyny i konsekwencje bezrobocia Bezrobocie jako problem społeczny i jednostkowy Doradztwo zawodowe jako forma pomocy osobom bezrobotnym Indywidualny plan działania Metody i techniki stosowane w pracy z osobą bezrobotną Planowanie ścieżki kariery zawodowej Szkolenia dla osób bezrobotnych Szukanie pracy Rozmowa kwalifikacyjna i dokumenty aplika |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- metody ewaluacyjne - metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji - metody oparte na współpracy - metody rozwijające refleksyjne myślenie - metody służące prezentacji treści - metody wymiany i dyskusji |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wszystkie ćwiczenia realizowane są wg planu studiów w trybie synchronicznym i odbywają się na platformie MS Teams. Ocena ciągła: bieżące przygotowanie do zajęć aktywność frekwencja (dopuszczalne są dwie nieobecności) Zadania do wykonania: Przygotowanie oraz zaprezentowanie w grupach 2-3 osobowych projektu szkoleń dla wybranej grupy osób bezrobotnych (maj – czerwiec) Przygotowanie indywidualnego planu działania dla osoby bezrobotnej (maj – czerwiec) Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych (czerwiec) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
praca socjalna III rok I stopnia- st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.