Metody zbierania danych [2403-PE-204a-s1]
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metody zbierania danych [2403-PE-204a-s1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Cuprjak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Angrosino M. (2010). Badania etnograficzne i obserwacyjne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Aranowska E. (2005). Pomiar ilościowy w psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Babbie E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin N., Lincoln Y. (2009). Metody badań jakościowych. T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Jemielniak D. (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP Kvale S. (2010). Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Nachmias C. F., Nachmias D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Palka S. (2010). Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Rapley T. (2010). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WAiP Silverman D. (2007). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Czasopisma open access: Przegląd Badań Edukacyjnych: http://apcz.pl/czasopisma/index.php/PBE/index Przegląd Socjologii Jakościowej: http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/index_pl.php |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Związki pomiędzy paradygmatami naukowymi a stosowanymi metodami badawczymi. 2. Strategie badań ilościowych: a) obserwacja ilościowa, b) ankieta, c) test 3. Strategie badań jakościowych: a) wywiad, b) obserwacja, c) przeszukiwanie źródeł wtórnych 4. Komplementarność czy rozłączność badań ilościowych i jakościowych? |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody pracy zdalnej: synchroniczne i asynchroniczne; dyskusja podczas spotkań na platformie Teams; praca indywidualna nad zadaniami zamieszczonymi na platformie Moodle; praca w terenie (teren może być również rozumiany jako on-line) - prowadzenie badań własnych, prezentacje; |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W skład oceny końcowej wchodzą następujące elementy, z odpowiednimi wagami punktowymi: - 3 pkt. - obecność na zajęciach na Teams - 2 pkt. - aktywność na zajęciach na Teams lub wykonanie zadań dodatkowych - 12 pkt. - praca zaliczeniowa W sumie 17 pkt. Wartości punktowe, odpowiadają następującym ocenom: 10-11 pkt. - dostateczna 12 - dostateczna + 13-14 pkt. - dobra 15 pkt. - dobra + 16-17 pkt. - bardzo dobra |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
II rok pedagogika s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.