Teoria wychowania [2403-PE-117-s1]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teoria wychowania [2403-PE-117-s1] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Horowski | ||||||||||||||||
Literatura: |
Gadacz, T., Wychowanie jako spotkanie osób, w: F. Adamski (red.), Wychowanie personalistyczne, Kraków 2005, s. 213-221. Gaweł, A., Wychowanie „co do ciała i zdrowia” w realiach społeczeństwa somatycznego, Paedagogia Christiana 2/36 (2015), s. 65-78. Horowski, J. Wstyd a rozwój moralny – o antropologicznych fundamentach neotomistycznej teorii wychowania moralnego, „Polska Myśl Pedagogiczna” 2 (2016), s. 231-244. Kunowski, S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Warszawa 2000. Nowak, M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2008. Kwieciński, Z., Śliwerski, B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, Warszawa 2005. Schulz, R., Wykłady z pedagogiki ogólnej, t. 1: Perspektywy światopoglądowe w wychowaniu, Toruń 2003. Śliwerski, B., Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Kraków 2012. Śliwerski, B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2003. Tarnowski, J., Jak wychowywać?, Warszawa 1993. Woroniecki, J., W szkole wychowania. Teksty wybrane, Lublin 2008. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Potoczne wyobrażenia o wychowaniu a naukowa teoria wychowania 2. Różne znaczenia terminu "wychowanie" 3. Wychowanie a socjalizacja i enkulturacja 4. Wychowanek jako podmiot procesu wychowania 5. Teleologia wychowania i jej źródła 6. Dziedziny wychowania (wychowanie zdrowotne, wychowanie społeczne) 7. Dziedziny wychowania (wychowanie moralne, wychowanie religijne) |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Zajęcia składać się będą z dwóch części: 1) dyskusja nad tytułowymi problemami z wykorzystaniem tekstów do nich odnoszących się; 2) prezentacja wybranej koncepcji wychowania oraz dyskusja nad tymi koncepcjami. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia zakończone zostaną ustnym kolokwium (6 pytań, każda z odpowiedzi oceniana na 0-5 punktów, w sumie 30 punktów). W trakcie zajęć można zdobyć 20 punktów (10 za prezentację, 10 za aktywność, uczestnictwo w dyskusji). Punktacja: 30-34 pkt. - 3,0 (dst) 35-37 pkt. - 3,5 (dst+) 38-42 pkt. - 4,0 (db) 42-44 pkt. - 4,5 (db+) 45 lub więcej pkt. - 5,0 (bdb) |
||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok pedagogika - I stopnia st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.