Kompetencje wychowawcze [2403-331-PWs1]
Semestr letni 2020/21
Laboratorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Kompetencje wychowawcze [2403-331-PWs1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi piątek (nieparzyste), 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Cuprjak | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Dudzikowa M. (2007). Pomyśl siebie... Minieseje dla wychowawcy klasy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwa Psychologiczne Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (2007). Wychowanie. Pojęcia, procesy, konteksty. Tom 3. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwa Psychologiczne - Rozdział 1. Kwiatkowska H. Tożsamość wychowawcy; - Rozdział 2. Dylak S. W cieniu własnej wiedzy - między pewnością a bezradnością wychowawcy. Gordon T. (1995). Wychowanie bez porażek w szkole. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax. Kozielecki J. (1995). Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Żak. Kwiatkowski S., Walczak D. (2017). Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej - Rozdział: Bodarski R. Autoportret psychologiczny w kontekście wybranych teorii osobowości i jego znaczenie dla zawodu nauczyciela; - Rozdział: Dudkowska O. Rola umiejętności interpersonalnych w pracy nauczyciela. Madalińska-Michalak J., Góralska R. (2012). Kompetencje emocjonalne nauczyciela. Warszawa: Wolters Kluwer Polska SA. Strykowski W. (2005). Kompetencje współczesnego nauczyciela, NEODIDAGMATA 27/28, s. 15-28. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Kompetencje wychowawcze nauczyciela 2. Kompetencje interpersonalne, komunikacyjne nauczyciela 3. Prawa i obowiązki, katalog zasad i reguł obowiązujących w grupie 4. Inteligencja emocjonalna dziecka - jak ją rozwijać 5. Komunikacja interpersonalna – czym jest, na czym polega, jakie są jej cele 6. Rozwiązywanie konfliktów i negocjowanie 7. Metody wychowania – kary i nagrody 8. Umiejętność kontrolowania stresu- dobrostan nauczyciela i ucznia |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca z materiałami źródłowymi, dyskusje problemowe za pośrednictwem platformy Teams, praca samodzielna na platformie Moodle. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W skład oceny końcowej wchodzą: 3 p. obecność 2 p. aktywność 10 p. praca zaliczeniowa W sumie 15 p. 8-9 p dst 10 p. dst+ 11-12 p. db 13 p. db+ 14-15 bdb |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
pedagogika IIIr.I stopnia, st. stacj. - pedagogika przedszkolna z wczesnoszkolną |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.