Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przedmiot do wyboru: Podstawy metody integracji sensorycznej [1800-TZ3-PDWPMIS-S1] Rok akademicki 2020/21
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot do wyboru: Podstawy metody integracji sensorycznej [1800-TZ3-PDWPMIS-S1]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020/21] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 18
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Zuzanna Piekorz
Literatura:

Literatura podstawowa:

Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. M. Borkowska, Harmonia Universalis, Gdańsk 2018

Kranowitz C. S. Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia Universalis. Gdańsk 2011.

Kranowitz C. S. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Wyd. Harmonia Universalis. Gdańsk 2011.

Borkowska M, Wagh K. Integracja sensoryczna na co dzień. PZWL, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

Odowska-Szlachcic B. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzici z uszkodzeniami układu nerwowego. Harmonia, Gdańska 2010

Charbicka M. Integracja sensoryczna przez cały rok. Difin, Warszawa 2017

Zakres tematów:

Wykłady:

Zmysły i ich rola. Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii układu nerwowego. Somatomotoryczny rozwój dziecka. Odruchy.

Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Charakterystyka podstawowych zaburzeń.

Ćwiczenia:

Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego w oparciu o obserwację kliniczną i wybrane testy południowo-kalifornijskie.

Zmysł przedsionkowy – zasady terapii i wybrane techniki terapeutyczne.

Zmysł proprioceptywny – zasady terapii i wybrane techniki terapeutyczne.

Zmysł dotyku – zasady terapii i wybrane techniki terapeutyczne.

Terapia w wybranych zaburzeniach integracji sensorycznej.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz

Metody dydaktyczne podające: opis, opowiadanie, pogadanka, wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład konwersatoryjny, wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, doświadczeń, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, obserwacji, studium przypadku

Metody dydaktyczne w kształceniu online: metody oparte na współpracy, metody służące prezentacji treści, metody wymiany i dyskusji, platforma Moodle, Office 365 Teams

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

Wykład:

Zaliczenie pisemne pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru (0 – 20 punktów > 50%)

Ćwiczenia:

Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 50%)

Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%)

Suma uzyskanych punktów: Ocena:

< 14 ndst

15-17 dst

18-19 dst+

20-23 db

24-26 db+

27-28 bdb

Uwagi:

1 grupa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)