Przedmiot do wyboru: Podstawy metody integracji sensorycznej [1800-TZ3-PDWPMIS-S1]
Rok akademicki 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przedmiot do wyboru: Podstawy metody integracji sensorycznej [1800-TZ3-PDWPMIS-S1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020/21]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Zuzanna Piekorz |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka. Podstawy neurofizjologiczne. M. Borkowska, Harmonia Universalis, Gdańsk 2018 Kranowitz C. S. Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Wyd. Harmonia Universalis. Gdańsk 2011. Kranowitz C. S. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Wyd. Harmonia Universalis. Gdańsk 2011. Borkowska M, Wagh K. Integracja sensoryczna na co dzień. PZWL, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: Odowska-Szlachcic B. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzici z uszkodzeniami układu nerwowego. Harmonia, Gdańska 2010 Charbicka M. Integracja sensoryczna przez cały rok. Difin, Warszawa 2017 |
Zakres tematów: |
Wykłady: Zmysły i ich rola. Podstawowe wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii układu nerwowego. Somatomotoryczny rozwój dziecka. Odruchy. Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Charakterystyka podstawowych zaburzeń. Ćwiczenia: Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego w oparciu o obserwację kliniczną i wybrane testy południowo-kalifornijskie. Zmysł przedsionkowy – zasady terapii i wybrane techniki terapeutyczne. Zmysł proprioceptywny – zasady terapii i wybrane techniki terapeutyczne. Zmysł dotyku – zasady terapii i wybrane techniki terapeutyczne. Terapia w wybranych zaburzeniach integracji sensorycznej. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz Metody dydaktyczne podające: opis, opowiadanie, pogadanka, wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład konwersatoryjny, wykład problemowy Metody dydaktyczne poszukujące: ćwiczeniowa, doświadczeń, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, obserwacji, studium przypadku Metody dydaktyczne w kształceniu online: metody oparte na współpracy, metody służące prezentacji treści, metody wymiany i dyskusji, platforma Moodle, Office 365 Teams |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: Wykład: Zaliczenie pisemne pisemne w formie testu jednokrotnego wyboru (0 – 20 punktów > 50%) Ćwiczenia: Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 50%) Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%) Suma uzyskanych punktów: Ocena: < 14 ndst 15-17 dst 18-19 dst+ 20-23 db 24-26 db+ 27-28 bdb |
Uwagi: |
1 grupa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.