Choroby dzieci [1655-Lek6CHDZW-J]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Choroby dzieci [1655-Lek6CHDZW-J] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020/21]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 6 |
Prowadzący: | Krzysztof Czyżewski, Anna Dąbrowska, Ewa Demidowicz, Robert Dębski, Agnieszka Jatczak-Gaca, Andrzej Kołtan, Sylwia Kołtan, Aneta Krogulska, Monika Łęcka, Monika Richert-Przygońska, Jan Styczyński, Anna Szaflarska-Popławska, Julia Tworowska, Anna Urbańczyk, Mariusz Wysocki |
Literatura: |
● K. Kubicka, W. Kawalec, (red.): Pediatria, tom 1-2, Warszawa 2006, wydanie III (dodruk 2010), Wydawnictwo Lekarskie PZWL ● Pediatria - Podręcznik do Państwowego Egzaminu Lekarskiego i egzaminu specjalizacyjnego, Red. A. Dobrzańska i J. Ryżko, Urban i Partner 2005 ● J.J. Pietrzyk, H. Szajewska, J. Mrukowicz (red.): ABC zabiegów w pediatrii, Medycyna Praktyczna 2010 ● Obuchowicz (red) - Badanie podmiotowe i przedmiotowe w pediatrii, PZWL 2010 r. |
Zakres tematów: |
● Udział w konsyliach lekarskich i konsultacjach ● Udział w procesie przyjmowania pacjenta do oddziału szpitalnego, zakładania dokumentacji medycznej ● Udział w pracy pediatrycznej izby przyjęć ● Rozmowa z pacjentem i rodzicami na temat leczenia, uzyskiwanie świadomej zgody na leczenie ● Pacjenci z chorobami układu oddechowego – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych i obrazowych, leczenie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Uczestniczenie w pracy Poradni Pulmonologicznej dla Dzieci ● Udział w pracy Poradni Alergologicznej dla Dzieci ● Pacjenci z pierwotnymi i wtórnymi niedoborami odporności – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych, leczenie, zasady opieki, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Uczestniczenie w pracy Poradni Immunologicznej dla Dzieci ● Pacjenci z gorączką o nieustalonej przyczynie i posocznicą – ocena, badanie, interpretacja badań mikrobiologicznych i planowanie leczenia przeciwinfekcyjnego ● Pacjenci z nowotworami – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych i obrazowych, leczenie, terapia wspomagająca, żywienie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Udział w pracy Poradni Onkologicznej dla Dzieci ● Udział w pracy Poradni Fakomatoz ● Udział w diagnostycznych biopsjach szpiku i punkcjach lędźwiowych u dzieci ● Pacjenci do diagnostyki onkologicznej (powiększenie węzłów chłonnych, bóle i zawroty głowy, zaburzenia hematologiczne) – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych i obrazowych, postępowanie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Pacjenci z chorobami układu krwiotwórczego – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych i obrazowych, leczenie, żywienie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Stosowanie składników krwi w praktyce, przetaczanie krwi i składników, prowadzenie dokumentacji ● Udział w pracy Poradni Hematologicznej dla Dzieci ● Pacjenci z chorobami układu moczowego – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych i obrazowych, leczenie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Udział w pracy Poradni Nefrologicznej dla Dzieci ● Pacjenci z chorobami przewodu pokarmowego – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych i obrazowych, leczenie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Udział w pracy Poradni Gastroenterologicznej dla Dzieci ● Pacjenci skierowani do i po transplantacji komórek krwiotwórczych – wywiad, badanie przedmiotowe, diagnostyka, diagnostyka różnicowa, interpretacja wyników badań laboratoryjnych, leczenie swoistych powikłań, opieka, żywienie, obserwacja, prowadzenie dokumentacji medycznej ● Zasady stosowania terapii immunosupresyjnej ● Opieka nad pacjentami pediatrycznymi poddanymi immunosupresji ● Udział w pracy Poradni Transplantacji Szpiku Kostnego dla Dzieci |
Metody dydaktyczne: |
● ćwiczenia kliniczne ● dyskusja dydaktyczna ● analiza przypadków ● metody symulacyjne (studium przypadku, pacjent symulowany) |
Metody i kryteria oceniania: |
Sprawdzian praktyczny (> 56%): W1-W6, U1-U17 Przeliczenia procentowe poprawnych odpowiedzi na skalę ocen przedstawiają się następująco: ● ≥90% - bardzo dobry ● 82-89% - dobry plus ● 75-81% - dobry ● 65-74% - dostateczny plus ● 56-64% - dostateczny ● poniżej 56% - niedostateczny Przedłużona obserwacja (> 50%): K1-K3 |
Uwagi: |
1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.