Przedmiot do wyboru: Gry i zabawy ruchowe [1800-TZ2-PDWGiZ-S1]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Przedmiot do wyboru: Gry i zabawy ruchowe [1800-TZ2-PDWGiZ-S1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020/21]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jadwiga Sarwińska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Trześniowski R. Zabawy i gry ruchowe. Warszawa, WSiP, 1995. Bondarowicz M., Staniszewski T. Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. Warszawa, AWF, 2000. Gawlik K. Walaszczyk A. Gry i zabawy ruchowe w szkołach specjalnych. Katowice, AWF, 2002. Muszkieta R., Bronikowski M. Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. Poznań, AWF, 2000. Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnycka M., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa, WSiP, 1992. Śmiglewska M., Lewandowski A, Sarwińska J. O procesie nauczania ruchu. Bydgoszcz, Wyd. Wrocławski, 2015. Śmiglewska M. Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bydgoszcz, Wyd. Wrocławski, 2019. Literatura uzupełniająca: Serafin J. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci niewidomych i słabowidzących. Warszawa, PZN, 1987. Sabik M., Skrzypczyk A., Zabawy dla dzieci z autyzmem. Gdańsk, Harmonia, 2012 Markowska D., Kuleczka- Raszewska M., Uczę się poprzez ruch. Gdańsk, Harmonia, 2017. Claire-Bullock CH. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, Gdańsk, Harmonia, 2018. file:///D:/TERAPIA%20ZAJĘCIOWA%202021/Właściwosci%20i%20metodyka%20ćwiczeń%20fizycznych%20oraz%20sport file:///D:/KRiM%2020-21/Bondarowicz/Bondarowicz%20M.%20-%20Zabawy%20i%20Gry%20Ruchowe%20w%20Zaj%C4%99ciach%20Sportowych%20(1).pdf file:///D:/Rok%2019-20/METODYKA%202019%20-2/Jagoda%20wyk%C5%82ady%20i%20%C4%87wiczenia%202019,20/07-14.10.19%20r/4.%20nauczanie%20ruchu%202.pdf |
Zakres tematów: |
Ćwiczenia: 1-2. Informacja o programie przedmiotu gier i zabaw ruchowych. Niezbędne kroki w korzystaniu z sali sportowej podczas organizowania i prowadzenia zajęć zabaw i gier ruchowych. (BHP). Znaczenie ćwiczeń porządkowych, gimnastycznych i pozycji wyjściowych w realizacji gier i zabaw ruchowych. 3-4. Funkcje zabaw i gier ruchowych i zajęć muzyczno- ruchowych jako podstawowych form ludzkiej aktywności fizycznej oraz sposoby modyfikowania i dostosowania ich dla osób o różnych możliwościach i potrzebach aktywności fizycznej w terapii zajęciowej. 5-6. Toki zajęć zabaw i gier ruchowych, muzyczno-ruchowych - modyfikacje w zależności od rodzaju dysfunkcji i warunków środowiskowych. Nabywanie umiejętności prowadzenia zajęć zabaw i gier ruchowych poprzez pisemne przygotowanie – konspekt, scenariusz, plan metodyczny. 7-8. Ruch rozwijający do kontaktu z drugim człowiekiem – metody W. Sherborne i P. Dennisona. 9-10. Samodzielne opracowanie i prowadzenie zabawy lub gry ruchowej, samoocena, ocena przez kolegów. Pisemne zaliczenie |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, symulacje, pokaz, odtwórcze, usamodzielniające, twórcze. |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestniczenie w zajęciach, pisemne opracowanie scenariusza zabawy i gry ruchowej, oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu sprawdzającego wiedzę teoretyczną. Wykład: zaliczenie pisemne (0 – 30 punktów; > 60%): W1 – W3 Ćwiczenia: Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 60%): W1-W3, U1 Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%): K1 Suma uzyskanych punktów: Ocena: < 24 ndst 24-26 dst 27-29 dst+ 30-33 db 34-36 db+ 37-38 bdb |
Uwagi: |
1 grupa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.