Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Przedmiot do wyboru: Gry i zabawy ruchowe [1800-TZ2-PDWGiZ-S1] Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Przedmiot do wyboru: Gry i zabawy ruchowe [1800-TZ2-PDWGiZ-S1]
Zajęcia: Rok akademicki 2020/21 [2020/21] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jadwiga Sarwińska
Literatura:

Literatura podstawowa:

Trześniowski R. Zabawy i gry ruchowe. Warszawa, WSiP, 1995.

Bondarowicz M., Staniszewski T. Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych. Warszawa, AWF, 2000.

Gawlik K. Walaszczyk A. Gry i zabawy ruchowe w szkołach specjalnych. Katowice, AWF, 2002.

Muszkieta R., Bronikowski M. Zabawy i gry ruchowe w szkolnym wychowaniu fizycznym. Poznań, AWF, 2000.

Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnycka M., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa, WSiP, 1992.

Śmiglewska M., Lewandowski A, Sarwińska J. O procesie nauczania ruchu. Bydgoszcz, Wyd. Wrocławski, 2015.

Śmiglewska M. Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Bydgoszcz, Wyd. Wrocławski, 2019.

Literatura uzupełniająca:

Serafin J. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci niewidomych i słabowidzących. Warszawa, PZN, 1987.

Sabik M., Skrzypczyk A., Zabawy dla dzieci z autyzmem. Gdańsk, Harmonia, 2012

Markowska D., Kuleczka- Raszewska M., Uczę się poprzez ruch. Gdańsk, Harmonia, 2017.

Claire-Bullock CH. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, Gdańsk, Harmonia, 2018.

file:///D:/TERAPIA%20ZAJĘCIOWA%202021/Właściwosci%20i%20metodyka%20ćwiczeń%20fizycznych%20oraz%20sport

file:///D:/KRiM%2020-21/Bondarowicz/Bondarowicz%20M.%20-%20Zabawy%20i%20Gry%20Ruchowe%20w%20Zaj%C4%99ciach%20Sportowych%20(1).pdf

file:///D:/Rok%2019-20/METODYKA%202019%20-2/Jagoda%20wyk%C5%82ady%20i%20%C4%87wiczenia%202019,20/07-14.10.19%20r/4.%20nauczanie%20ruchu%202.pdf

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

1-2. Informacja o programie przedmiotu gier i zabaw ruchowych. Niezbędne kroki w korzystaniu z sali sportowej podczas organizowania i prowadzenia zajęć zabaw i gier ruchowych. (BHP). Znaczenie ćwiczeń porządkowych, gimnastycznych i pozycji wyjściowych w realizacji gier i zabaw ruchowych.

3-4. Funkcje zabaw i gier ruchowych i zajęć muzyczno- ruchowych jako podstawowych form ludzkiej aktywności fizycznej oraz sposoby modyfikowania i dostosowania ich dla osób o różnych możliwościach i potrzebach aktywności fizycznej w terapii zajęciowej.

5-6. Toki zajęć zabaw i gier ruchowych, muzyczno-ruchowych - modyfikacje w zależności od rodzaju dysfunkcji i warunków środowiskowych. Nabywanie umiejętności prowadzenia zajęć zabaw i gier ruchowych poprzez pisemne przygotowanie – konspekt, scenariusz, plan metodyczny.

7-8. Ruch rozwijający do kontaktu z drugim człowiekiem – metody W. Sherborne i P. Dennisona.

9-10. Samodzielne opracowanie i prowadzenie zabawy lub gry ruchowej, samoocena, ocena przez kolegów. Pisemne zaliczenie

Metody dydaktyczne:

dyskusja dydaktyczna, analiza przypadków, symulacje, pokaz, odtwórcze, usamodzielniające, twórcze.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestniczenie w zajęciach, pisemne opracowanie scenariusza zabawy i gry ruchowej, oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu sprawdzającego wiedzę teoretyczną.

Wykład:

zaliczenie pisemne (0 – 30 punktów; > 60%): W1 – W3

Ćwiczenia:

Zaliczenie praktyczne (0 – 6 punktów; > 60%): W1-W3, U1

Przedłużona obserwacja (0 – 2 punktów; > 50%): K1

Suma uzyskanych punktów: Ocena:

< 24 ndst

24-26 dst

27-29 dst+

30-33 db

34-36 db+

37-38 bdb

Uwagi:

1 grupa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)