Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Praktyczna nauka języka arabskiego [2517-s1LS1Z-PNJA] Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praktyczna nauka języka arabskiego [2517-s1LS1Z-PNJA]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 11:00 - 12:30
sala AB 1.09
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy piątek, 8:00 - 9:30
(sala nieznana)
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 21
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sumaya Al-Hawary, Małgorzata Al-Shahari
Literatura:

Abdel-Nour J., Dictionnaire Arabe-Francais (al-Hadith), Liban 2005

Alosh M., Ahlan wa Sahlan, Functional Modern Standard Arabic for Beginners, Yale University Press 2010

Cowan J M. ed., Arabic-English Dictionary. The Hans Wehr Dictionary of Modern Written Arabic, Otto Harrassowitz KG, 1994

Danecki j., Kozłowska D., Słownik arabsko-polski, Warszawa 1996

Łacina J., Słownik polsko-arabski, Poznań 2007

Reda Y., Al-Kamel al-kabir plus Dictionnaire Francais-Arabe, Liban 2001

Literatura dodatkowa:

Alhawary M. T., Modern Standard Arabic Grammar. A Learner’s Guide, Wiley- Blackwell 2011

Graczyk A., Hamodi-Owczarzak S., Jakubowski F. A., Maśko A., Piątak Ł., Piątak M., Język arabski: ćwiczenia gramatyczne. Poziom początkujący, Poznań 2015'

Gaafar M., 'Arabic Vocabulary'

Haidar O., 'Arabic pronouns and prepositions'

Hasan. L. , Test your Arabic. Part One: Beginners' Level

Schulz E., A Student Grammar of Modern Standard Arabic, Cambridge 2012

Wightwick J., Gaafar M., Mastering Arabic 1 2nd ed., Palgrave MacMillan 2007

Wightwick J., Gaafar M., Mastering Arabic 1 Activity Book: Practice for Begginers, Palgrave MacMillan 2011

Wightwick J., Gaafar M., 'Arabic Verb Tenses'

Pozycje z literatury niedostępne w bibliotece UMK zapewnią prowadzące

Zakres tematów:

Zagadnienia leksykalne:

pogoda, określanie temperatury, pory roku, miesiące, kolory, konstrukcje partytywne, wyrażanie powodu, przysięgi, składanie obietnic, wyrażanie kontrastu, święta muzułmańskie i międzynarodowe, wyrażanie częstotliwości, wyrażanie wyjątku, objaśnianie powodu, wyrażanie intencji, tytułowanie w komunikacji pisemnej, kierunki geograficzne, wyrażanie obowiązku, wyrażanie możliwości

Zagadnienia gramatyczne:

zaprzeczanie trybu rozkazującego, tryb ścięty i tryb łączący czasownika, czasowniki słabe, pozycja czasownika w zdaniu arabskim, pozycja zaimków wskazujących w relacji do modyfikowanego rzeczownika, derywacja przymiotnika względnego, utrwalenie wiadomości z zakresu „pięciu imion”, odmiana rzeczowników dwuprzypadkowych – diptoty, strona bierna w czasie przeszłym i teraźniejszym, tematy główne i pochodne czasowników, liczebniki porządkowe, rzeczowniki w liczbie podwójnej i mnogiej w konstrukcji dopełniaczowej (idafa), formy derywowane: imiesłowy czynne i bierne, nagacja czasu przeszłego, nazwy narzędzi, kategorie przyimków, przysłówki i przyimki miejsca, przysłówki czasu i miejsca, negacja czasu przyszłego, zaimki względne, łączenie zaimków względnych z przyimkami, zdanie względne, konstrukcja dopełniaczowa dzierżawcza, wyrażanie stanów z przeszłości, które nie są już aktualne, czas przeszły ciągły, stopień wyższy i najwyższy przymiotników, czasowniki słabe, okoliczniki, wyrażenia przyimkowe, użycie partykuły فَـ, funkcja partykuły قَدْ, partykuły كَيْ i لـِ, masdar

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne eksponujące: - inscenizacja

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis

- opowiadanie

- pogadanka

- wykład informacyjny

- wykład konwersatoryjny

- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa

- giełda pomysłów

- klasyczna metoda problemowa

- projektu

- referatu

- studium przypadku

Metody i kryteria oceniania:

1. Aktywny udział studenta w zajęciach świadczący o bieżącym przygotowywaniu się do realizowanych zagadnień.

2. Czynny udział studenta w konwersacjach, dyskusjach, zadaniach projektowych, pogadankach i innych formach wypowiedzi ustnych wskazanych przez prowadzącego.

3. Prace pisemne redagowane podczas zajęć i poza zajęciami.

4. Pisemne prace kontrolne służące weryfikacji sprawności produktywnych (mówienie i pisanie) oraz receptywnych (słuchanie i czytanie).

5. Po I semestrze nauki zaliczenie na ocenę w formie testu pisemnego ze zrealizowanych zagadnień.

6. Po II semestrze nauki egzamin w formie ustnej i pisemnej ze zrealizowanych zagadnień

0-59 % – ocena ndst

• 60-66 % – ocena dst

• 67-76 % – ocena + dst

• 77-86 % – ocena db

• 87-94 % – ocena + db

• 95-100 % – ocena bdb

Uzyskanie zaliczenia dopuszcza do egzaminu.

Zagadnienia egzaminacyjne pokrywają się z treścią sylabusa.

Uwagi:

I rok, lingwistyka stosowana s1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)