Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Publikacje elektroniczne i warsztat multimedialny 2506-s1POL3L-PEiWM
Semestr letni 2020/21
Laboratorium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Publikacje elektroniczne i warsztat multimedialny 2506-s1POL3L-PEiWM
Zajęcia Semestr letni 2020/21 (2020/21L) (w trakcie)
Laboratorium (LAB), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań:
2021-04-13 11:30 : 13:00 sala
2021-04-20 11:30 : 13:00 sala
2021-04-27 11:30 : 13:00 sala
2021-05-04 11:30 : 13:00 sala
2021-05-11 11:30 : 13:00 sala
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 6
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Magdalena Bizior-Dombrowska
Literatura:

Burdea G., Coiffet P., Virtual Reality Technology, New Jersey 2003;

Dzido M., Matrioszka, http://ha.art.pl/matrioszka/ (dostęp: 08.04.2020).

Nikoniuk J., The Matrix has you –postmodernistyczny dyskurs

o rzeczywistości i symulacji w kulturze popularnej, „Kultura i Edukacja” 2008,

nr 2, s. 48–60;

Sałaj J., Gadżety, ekrany oraz rzeczywistość rozszerzona. Kilka uwag o współczesnym pokoleniu korzystającym z urządzeń cyfrowych, „Tematy z Szewskiej” 2017, nr 1, s. 180–196;

Shuty S., Blok, http://ha.art.pl/blok/ (dostęp: 08.04.2020).

Siwak W., Matrix i pół-Matrix czyli rzeczywistość wirtualna

i rzeczywistość rozszerzona jako wyzwania dla tożsamości, kultury, sztuki

i edukacji, „Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej

w Bydgoszczy. Transdyscyplinarne Studia o Kulturze (i) Edukacji” 2016, nr 11,

s. 355–388.

Suber P., Otwarty dostęp, tłum. R. Bogarewicz et al., Warszawa 2014, licencja: CC BY-NC 3.0.

Zakres tematów:

Publikacje elektroniczne - definicja i jej rodzaje

Prezi i Canva - zapoznanie ze środowiskami

Rola Open Access w nauce

Narzędzia do przeszukiwania zasobów w wolnym dostępie

Virtual reality i augmented reality - zastosowania

Sigil - obsługa programu do tworzenia plików epub

Narzędzia pracy redaktora w świecie cyfrowym

Metody dydaktyczne:

1. Ocena ciągła pracy studenta w czasie zajęć, świadcząca o znajomości literatury przedmiotu, zrozumieniu problematyki wprowadzonej na zajęciach oraz o zdobytych podczas zajęć umiejętnościach (K W01, K W02, K W04, KW12, K U14, K U15, KK 02, KK 05, KK 08).

2. Wykonywanie ćwiczeń praktycznych podczas zajęć, sprawdzających stopień znajomości oraz umiejętności z zakresu problematyki zajęć (K W12, K U14, K U15, K K05).

3. Pisemna praca zaliczeniowa (esej na temat publikowania elektronicznego w nauce), sprawdzająca całą zdobytą wiedzę oraz nabyte umiejętności z zakresu publikacji elektronicznych (K W12, K U14, K K05).

*W przypadku konieczności prowadzenia zajęć metodą zdalną wykłady odbywać się będą za pomocą narzędzia Microsoft Teams.

Metody i kryteria oceniania:

1. Ćwiczenia praktyczne.

2. Samodzielna praca z publikacjami elektronicznymi.

3. Pisemna praca zaliczeniowa (esej na temat publikowania elektronicznego w nauce).

*W przypadku konieczności odbywania zajęć metodą zdalną przez cały okres trwania kursu podstawą zaliczenia przedmiotu będą zadania wykonywane po każdych zajęciach.

Uwagi:

III rok, filologia polska s1, spec. edytorsko-wydawnicza

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.