Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium licencjackie 2512-s1GER3L-SL
Semestr letni 2020/21
Seminarium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium licencjackie 2512-s1GER3L-SL
Zajęcia Semestr letni 2020/21 (2020/21L) (w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Szczerbowska-Prusevicius
Literatura:

Literatura podmiotu:

Brecht Bertolt, Der gute Mensch von Sezuan, Berlin 1964.

Chamisso Adalbert v., Die Erscheinung, in: Adalbert von Chamisso: Sämtliche Werke. Band 1, München 1975, S. 383-385.

Chamisso Adalbert v., Peter Schlemihls wundersame Geschichte, in: Ders., Werke in 2 Bd., Bd. 2, München 1982.

Droste-Hülshoff, Annette von, Fräulein von Rodenschild, in: Gedichte. Stuttgart u. a., 1844, S. 314-317.

Frisch Max, Mein Name sei Gantenbein, in: Ders. Gesammelte Werke in 12 Bd., Bd. 5.1, Frankfurt/M 1970.

Hesse Hermann, Der Steppenwolf, in: Ders. Gesammelte Werke in 12 Bd., bd. 7, Frankfurt/M 1970.

Hoffmann E.T.A., Die Doppeltgänger, in: Ders. Poetische Werke, Bd. 12, Berlin 1957ff.

Hoffmann E.T.A., Die Elixiere des Teufels, in: Ders. Poetische Werke, Bd. 2, Berlin 1957ff.

Kästner Erich, Das doppelte Lottchen, Wien 1949.

Kaiser Georg, Zweimal Oliver, in: Ders. Werke Bd. 1, Frankfurt/M u.a. 1971.

Kerner Charlotte, Blueprint Blaupause, Weinheim 2017.

Kleist Heinrich v., Amphitryon. Ein Lustspiel nach Molière, in: Ders., Sämtliche Werke und Briefe, Bd. 2, München 1984.

Meyrink Gustav, Der Golem, München 1989.

Rabisch Birgit, Duplik Jonas 7, München 1996.

Rösler Walter (Hrsg.), Doppelgängergeschichten. Ein literarisches Lesebuch, München 2002.

Literatura przedmiotu:

Bär Gerald, Das Motiv des Doppelgängers als Spaltungsphantasie in der Literatur und im deutschen Stummfilm, Amsterdam 2005.

Dettmering Peter, Zwillings- und Doppelgängerphantasie, Würzburg 2006.

Fichtner Ingrid (Hrsg.), Der Doppelgänger. Von endlosen Spielarten eines Phänomens, Bern 1999.

Forderer Christof, Ich-Eklipsen. Doppelgänger in der Literatur seit 1800, Stuttgart 1999.

Frenzel Elisabeth, Motive der Weltliteratur, Stuttgart 1992.

Freud Sigmund, Das Unheimliche, in: S. Freud, Studienausgabe B. IV, Psychologische Schriften, Frankfurt a. M. 1970, S. 242-274.

Hildenbrock Aglaja, Das andere Ich. Künstlicher Mensch und Doppelgänger in der deutsch- und englischsprachigen Literatur, Tübingen 1986.

Jung Carl Gustav u.a., Der Mensch und seine Symbole, Düsseldorf 2009.

Moraldo Sandro M., Wandlungen des Doppelgängers Shakespeare – E.T.A. Hoffmann – Pirandello, Frankfurt a. M. 1996.

Rank Otto, Der Doppelgänger, in: Imago. Zeitschrift zur Anwendung der Psychoanalyse auf die Geisteswissenschaften 3, 2 (1914), S. 97-164.

Reber Natalie, Studien zum Motiv des Doppelgängers bei Dostojevskij und E. T. A. Hoffmann, Gießen 1964.

Wilpert Gero v., Der verlorene Schatten. Varianten eines literarischen Motivs, Stuttgart 1978.

Zakres tematów:

Tematem nadrzędnym jest motyw sobowtóra w literaturze niemieckiej. Uczestnicy/uczestniczki seminarium pracują nad związanym z nim zagadnieniem, które wybierają indywidualnie.

Metody dydaktyczne:

W przypadku realizacji zajęć w trybie zdalnym na zajęciach nie zostanie zastosowana metoda okrągłego stołu. Pozostałe metody wymienione w ogólnych informacjach o przedmiocie (niezależnych od cyklu) nie ulegają zmianie.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania wymienione w informacjach ogólnych zostają zachowane. W przypadku realizacji zajęć w trybie zdalnym w celu zaliczenia przedmiotu konieczne jest zalogowanie się i aktywne korzystanie z kursu utworzonego na platformie Moodle, zalogowanie się oraz aktywne uczestnictwo w spotkaniach na platformie Teams. Istotnym aspektem jest identyfikowalność studentki/studenta biorącego udział w zajęciach synchronicznych w trybie online, dlatego powinien on/ona mieć włączony mikrofon oraz kamerę. Niestosowanie się do tych wymagań oznacza nieobecność na zajęciach, którą należy nadrobić w sposób uzgodniony z wykładowcą.

Uwagi:

K. Szczerbowska-Prusevicius - III rok, filologia germańska s1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.