Elementy językoznawstwa stosowanego – (język hiszpański) [2517-s1LS1L-EJS-H]
Semestr letni 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Elementy językoznawstwa stosowanego – (język hiszpański) [2517-s1LS1L-EJS-H] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aneta Pawlak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Alirio Bastidas, A., La Linguistica Aplicada, en la Revista Hechos y Proyecciones del Lenguaje VI. 2. Collado, J.A., Fundamentos de Lingüística General. Madrid: Gredos. 3. García Madrazo, P., C. Moragón Gordón, J. Múniz García, Lengua castellana COU. Zaragoza: Editorial Luis Vives. 4. Mounin, G., Historia de la Lingüística. Desde los origenes al siglo XX. Madrid: Gredos. 5. Pawlik, J. (2001), Selección de los problemas de la gramática española, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. 6. Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009), Nueva gramática de la lengua española, Madrid: Espasa-Libros. 7. Trask, R.L., Mayblin Bill, Lingüística. Una guía gráfica. Madrid: Espasa Libros. 8. VV.AA. (2010), El Quitadudas de la gramática española, Barcelona: VOX. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Główne tematy konwersatorium: Definicja i charakterystyka językoznawstwa stosowanego. Akwizycja języka. Uczenie się języków obcych. Dydaktyka języków obcych. Korpus językowy, badania językoznawcze i ich przykłady. Języki oficjalne w Hiszpanii. Język hiszpański i jego warianty. Spanglish i safardi. Zjawisko dwu- i wielojęzyczności. Wpływ innych języków na uformowanie się języka hiszpańskiego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Tryb stacjonarny: metody dydaktyczne podające: wykład informacyjny, metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny z elementami dyskusji. Tryb zdalny: materiały dydaktyczne w formie pdf, konsultacje mailowe, wykłady teoretyczne online w formie video-konferencji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zarówno w trybie stacjonarnym, jak i zdalnym, ocena semestralna zostanie wystawiona na podstawie jednej pracy pisemnej w formie testu wyboru przeprowadzonego na ostatnich zajęciach dydaktycznych w semestrze letnim. Test będzie polegał na zaznaczeniu jednej poprawnej odpowiedzi na dwie, trzy lub cztery podane propozycje w zależności od rodzaju pytania, których będzie 30. Każde zadanie to jeden punkt. Skala procentowa i odpowiadające jej oceny to: 60% - 69,9% - ocena dostateczna 70% - 74,9% - ocena dostateczna plus 75% - 84,9% - ocena dobra 85% - 89,9% - ocena dobra plus 90% - 100% - ocena bardzo dobra W przypadku uzyskania oceny ndst. w pierwszym terminie, ocena końcowa będzie średnią oceny ndst. i oceny pozytywnej uzyskanej w sesji poprawkowej. Brak zaliczenia w sesji poprawkowej oznacza ocenę ndst. na koniec semestru. Nie ma możliwości trzeciej poprawki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, lingwistyka stosowana s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.