Seminarium dyplomowe teoretyczno-badawcze 1402-SDB-6L-SJ
Semestr letni 2020/21
Seminarium,
grupa nr 5
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe teoretyczno-badawcze 1402-SDB-6L-SJ | |||
Zajęcia |
Semestr letni 2020/21 (2020/21L)
(w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 3 | |||
Limit miejsc: | 8 | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Sławomir Kamiński, Dariusz Markowski, Mirosław Wachowiak | |||
Literatura: |
Wybór literatury uzależniony od podjętego tematu. Literatura dotycząca sztuki nowoczesnej, współczesnej i zabytków techniki. Literatura zgromadzona w bibliotece Zakładu Konserwacji i Restauracji Sztuki Nowoczesnej. Zbiory artykułów w czasopismach o tematyce konserwatorskiej i materiały pokonferencyjne: Acta Universitatis Nicolai Copernici, Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo - Toruń, Ochrona Zabytków - Warszawa, Biuletyn Informacyjny Konserwatorów-Restauratorów Dzieł Sztuki - Łódź, Studies in Conservation (Anglia), Restauro (Niemcy), akta konferencji IIC (triennial meetings), dokumentacje prac wykonanych w ramach zajęć dydaktycznych i dyplomowych oraz prac magisterskich wykonanych przez studentów Zakładu Konserwacji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej oraz Zakładu Konserwacji i Restauracji Sztuki Nowoczesnej UMK. |
|||
Zakres tematów: |
1/ Problematyka konserwacji i restauracji sztuki nowoczesnej i współczesnej. 2/ Konserwacja zabytkowych zabawek. 3/ Konserwacja scenografii teatralnych. 4/ Wykorzystanie pozamalarskich środków wyrazu we współczesnych dziełach sztuki. 5/ Gips w procesie konserwacji sztuki współczesnej. 6/ Konserwacja obrazów monochromatycznych. 7/ Konserwacja i restauracja malarskich powierzchni fluorescencyjnych, 8/ Konserwacja zabytków techniki. 9/ Oczyszczanie warstwy malarskiej w obrazach współczesnych. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Seminarium prowadzone jest z wykorzystaniem współczesnych technik multimedialnych. Poszczególne tematy są dyskutowane, omawiane są zagadnienia będące przedmiotem pracy magisterskiej. Studenci przygotowują prezentacje multimedialne z etapu realizacji prac. Dyskutowane są tezy, cele pracy i omawiane są metody i materiały badań. Prezentowane są wyniki badań oraz ich omówienie. Studenci prezentują postępy pracy, omawiają poszczególne jej rozdziały, uzasadniają ich treść, wykonują dalsze badania i realizacje konserwatorskie na obiektach będących przedmiotem pracy. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia semestru jest wykonanie zaplanowanych badań i sformułowanie wniosków pracy oraz złożenie zaakceptowanej przez promotora pracy dyplomowej teoretyczno-badawczej. Student przygotowuje prezentację multimedialną dotyczącą tez i wyników pracy, która będzie przedstawiał na obronie pracy dyplomowej. Student oceniany jest za wykonaną pracę, za jej zawartość teoretyczno-badawczą. Oceniany jest stan badań, zawarte w pracy wnioski, układ pracy, zawarta w niej bibliografia i literatura przedmiotu. |
|||
Uwagi: |
rzeźba polichromowana |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.