Warsztaty komparatystyczne [2591-s1KOMP1L-WKO]
Semestr letni 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztaty komparatystyczne [2591-s1KOMP1L-WKO] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020/21L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paulina Abriszewska, Marzenna Wiśniewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Część pierwsza (dr hab P. Abriszewska, prof UMK) Joseph Campbell, "Bohater o tysiącu twarzy". Christopher Vogler, "Podróż autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy". Wybrane produkcje filmowe. Obowiązkowo "Koralina" Henry'ego Selicka Część druga (dr Marzenna Wiśniewska) Wybrane współczesne praktyki teatralne Wybrane realizacje teatralne (spektakle na żywo i nagrania) staną się podstawą do analizy wybranych praktyk scenicznych charakterystycznych dla różnych nurtów współczesnego teatru. Proponowane zjawiska: czytanie performatywne, przedstawienia site specific, teatr partycypacyjny/ teatr ze społecznością, teatr dla najnajów, pedagogika teatru (udział w warsztatach do spektaklu) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Część pierwsza (dr hab P. Abriszewska, prof UMK) pierwsze spotkania będą miały charakter teoretyczny: wprowadzą narzędzia metodologiczne związane z koncepcją Campbella. Pozostałe spotkania będą miały charakter praktyczny, warsztatowy. W trakcie zajęć będziemy dokonywać analizy komparatystycznej wybranych tekstów kultury. Literatura: Joseph Campbell, "Bohater o tysiącu twarzy". Christopher Vogler, "Podróż autora. Struktury mityczne dla scenarzystów i pisarzy". Część druga (dr Marzenna Wiśniewska) Współczesne praktyki teatralne 1. B. Popczyk-Szczęsna, Czytanie dramatu, [w:] Teatrologia na rozdrożach, Katowice 2017, ss. 68-82. 2. M. Chaberski, Doświadczenie (syn)estetyczne, Kraków 2015 (wybrany fragment) 3. J. Kocemba-Żebrowska, Aktywny/bierny. Teatr Forum jako teatr partycypacyjny [w:] „Maska. Magazyn antropologiczno-społeczno-kulturowy”, nr 34/2017 4. Alicja Morawska-Rubczak, Perormans dla niemowląt, "Teatr" http://www.teatr-pismo.pl/archiwalna/index.php?sub=archiwum&f=pokaz&nr=1690&pnr=71, strona: https://alicjarubczak.wordpress.com/teatr-dla-najnajmlodszych/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
sylabus główny W razie konieczności pracy zdalnej, zajęcia odbywać się będą na platformie Teams i asynchronicznie w formie zadawanych prac lub innych metod zdalnych zaproponowanych przez prowadzącą. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa będzie średnią dwóch ocen cząstkowych wystawionych przez prowadzące. Forma zaliczenia: Część pierwsza (dr hab. P. Abriszewska, prof. UMK): prezentacja samodzielnej analizy wybranego tekstu kultury + ocena pracy na zajęciach. Szczegóły zaliczenia omawiamy na pierwszym spotkaniu. W razie konieczności pracy zdalnej, zajęcia odbywać się będą na platformie Teams i asynchronicznie w formie zadawanych prac. Część druga (dr Marzenna Wiśniewska): grupowa realizacja czytania performatywnego wybranego wspólnie dramatu + ocena pracy na zajęciach (szczegółowy tryb realizacji zadania zostanie omówiony na pierszym spotkaniu tej części zajęć) W przypadku nauki zdalnej: Zajęcia zdalne będą prowadzone w formie mieszanej on-line (synchronicznie) i off-line (asynchronicznie). Część zajęć odbędzie się w formie konwersatorium w formie spotkania na platformie Teams Część spotkań zostanie przeprowadzona w formie przekazania na początku zajęć pytań, zadań, na które będzie należało odpowiedzieć w określonym czasie (przez pocztę USOS lub, opcjonalnie, platformę e-learningową Moodle) . Ocena z zajęć będzie miała charakter oceniania bieżącego. Uczestnictwo w zajęciach on-line (aktywność, znajomość zadanych lektur), wykonywanie na bieżąco zadań i pisanie zadanych prac (w terminie) będą podlegać ocenie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok, komparatystyka literacko-kulturowa s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.