Kultury świata (z elementami nauki specjalistycznego języka obcego) - Indonezja [2525-s1ETN3Z-KS-I]
Semestr zimowy 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultury świata (z elementami nauki specjalistycznego języka obcego) - Indonezja [2525-s1ETN3Z-KS-I] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Renata Lesner-Szwarc | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- Bräuchler B. (ed.), Reconciling Indonesia. Grassroots agency for peace, London, New York 2009. - Geertz C., Konwersja wewnętrzna na współczesnej Bali, [w:] Tegoż, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Kraków 2005, s.199-221. - Geertz C., Osoba, czas i zachowanie na Bali, [w:] Tegoż, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Kraków 2005, s.405-459. - Geertz C., Rytuał a zmiana społeczna: przykład jawajski, [w:] Tegoż, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, Kraków 2005, s.169-197. - Geertz C., The Religion of Java, Chicago, London 1959. - Guan L.H., Suryadinata L.(ed.), Language, Nation and Development in Southeast Asia, Singapore 2007. - Hitchcock M., Tourism, Taman Mini, and Nasional Identity, “Indonesia and the Malay World”, vol.26, no.75, June 1998, p.124-135. - Hitchcock M., Margaret Mead and Tourism. Anthropological Heritage in the Aftermath of the Bali Bombings, “Anthropology Today”, vol.20, no 3, June 2004, pp.9-14. - Koentjaraningrat, Pengantar Antropologii pokok-pokok etnografi II, Jakarta 2005. - Posern- Zieliński A. (red.), Wielka Encyklopedia Geografii Świata, t. XVIII, Poznań 2000. - Rahimsyah, Kumpulan cerita rakyat legenda Nusantara, Surabaya (?) - Ricklefs M.C., Sejarah Indonesia modern 1200-2008, Jakarta 2008. - Schulte Nordholt H., Purwanto B., Saptari R. (ed.), Perspektif baru penulisan sejarah Indonesia, Jakarta 2008. - Sugono Dendy (pen.), Lentera Indonesia. Penerang untuk memahami masyarakat dan budaya Indonesia, Jakarta 2004. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia stanowią wprowadzenie do zagadnień związanych z kulturowym i religijnym zróżnicowaniem Indonezji. Poruszane zagadnienia: Bhinneka Tunggal Ika - jedność w różnorodności?; język indonezyjski jako element kształtowania tożsamości państwowej Indonezyjczyków; język indonezyjski i jego funkcje; język indonezyjski a języki lokalne; Pancasila, zróżnicowanie religijne i kulturowe archipelagu malajskiego; lokalizacja wybranych grup etnicznych Nusantary; indonezjanizacja kultur Indonezji (polityka kulturalna kraju i rola języka indonezyjskiego w tym procesie); tożsamość etniczna i państwowa Indonezyjczyków; współczesne problemy kulturowe Indonezji. W ramach zajęć studenci poznają podstawy języka indonezyjskiego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Eksponujące: pokaz Podające: wykład problemowy, konwersatoryjny, informacyjny Poszukujące: giełda pomysłów, studium przypadku Metody zdalne: - wideo spotkania typy webinar - skype/MS Office/Zoom - praca koncepcyjna - prezentacje online - praca nad zagadnieniami z wykorzystaniem programów Trello i/lub Asana |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena zależeć będzie od trzech czynników: W przypadku zajęć stacjonarnych: pisemnego sprawdzianu końcowego, aktywności na zajęciach, obecności na zajęciach. W przypadku zajęć zdalnych: zaliczenie ustne podczas spotkania online (MSteams), aktywność na zajęciach, obecność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
III rok, etnologia-antropologia kulturowa s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.