Chrześcijańskie podstawy afirmacji życia [1500-CHAF-S1]
Semestr zimowy 2020/21
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Chrześcijańskie podstawy afirmacji życia [1500-CHAF-S1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/21 [2020/21Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Kunka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. Rdz 1-3 oraz Ef 1 2.Jan Paweł II, Encyklika Evangelium vitae (1995). 3.Międzynarodowa Komisja Teologiczna, Komunia i służba. Osoba ludzka stworzona na obraz Boży [2004], tłum. J. Królikowski, „Diakon” 2006 nr 3, s. 15- 46. 4. Kunka S., Chwałą Ojca żyjące dzieci. Szkic do protologii integralnej, „Studia Pelplińskie” 2017 t. 50, s. 275-289. Uzupełniająca: 1. Międzynarodowa Komisja Teologiczna, Godność i prawa osoby ludzkiej (1983). 2. Scola i inni, Osoba ludzka. Antropologia teologiczna, tłum i oprac. L. Balter, Poznań 2005. 3. Valverde C., Antropologia filozoficzna, tłum. G.. Ostrowski, Poznań 1998. 4. Wencel K. T., Traktat o człowieku, w: Dogmatyka, t. 5, red. E. Adamiak i inni, Warszawa 2007, s. 15-212. 5. Grossi V. i Sesboüé B., Grzech pierworodny i grzech początków: od Soboru Trydenckiego do epoki współczesnej, w: Historia dogmatów, red. B. Sesboüé, t. II, tłum. P. Rak, Kraków 2001, s. 193-231. 6. Kunka S., Grzech pierworodny a obraz Boży w człowieku, „Polonia Sacra” 2014 nr 4(37), s. 59-79. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do tematu. Kontekst historyczny i kulturowy 2. Założenia teoriopoznawcze i wskazówki metodologiczne 3. Antropologia adekwatna a współczesne koncepcje człowieka 4. Prawda bytu ludzkiego a wolność i miłość 5. Wartość życia człowieka w perspektywie protologicznej 6. Optyka soteriologiczna jako pogłębienie rozumienia osoby ludzkiej 7. Jedność duchowo-cielesna człowieka 8. Człowiek na obraz Boga 9. Kobieta i mężczyzna 10. Życie oraz cierpienie i śmierć |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Metody dydaktyczne podające: wykład informacyjny i problemowy 2. Metody dydaktyczne eksponujące: pokaz i prezentacja graficzna Zajęcia będą realizowane przez Microsoft Teams. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: a) ocena dostateczna – umiejętność panoramicznej prezentacji całokształtu treści wykładu; rzeczowe zaprezentowanie kwestii dotyczącej dwóch z trzech podanych tez oraz choć częściowa zdolność udzielenia odpowiedzi na inne pytania dotyczące tematów podanych w opanowanych przez studenta tezach. b) ocena dobra – umiejętność integralnego prezentowania kwestii składającej się na treść wykładu; rzeczowe zaprezentowanie kwestii dotyczącej trzech podanych tez oraz choć częściowa zdolność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące wskazanych w tezach zagadnień. c) ocena bardzo dobra – zdolność holistycznego ujęcia całości podjętych w traktacie zagadnień, umiejętność integralnego ujęcia omawianych trzech tez oraz zdolność udzielenia prawidłowych odpowiedzi na dodatkowe pytania z innych obszarów zagadnienia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
I rok Nauki o rodzinie, I stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.