Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego [2403-PPW-212-sj]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego [2403-PPW-212-sj] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Berend, Joanna Kamper-Warejko, Emilia Kubicka |
Literatura: |
Zofia Chłopek, Nabywanie języków trzecich i kolejnych oraz wielojęzyczność. Aspekty psycholingwistyczne (i inne), Wrocław 2011. Maria Dakowska, Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych, Warszawa 2001. Grażyna Erenc-Grygoruk, Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, Kraków 2013. Przemysław Gębal, Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Warszawa 2019. Anna Jaroszewska, Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym. Rozwój świadomości wielokulturowej dziecka, Wrocław 2007. Hanna Komorowska, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2004. Weronika Wilczyńska, Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego, Warszawa – Poznań 1999. |
Zakres tematów: |
Tematy: 1. Czym jest komunikacja językowa 2. Kod językowy a komunikacja 3. Techniki zapewniania naturalności komunikacyjnej w nauczaniu 4. Rozwijanie umiejętności komunikacji w języku obcym 5. Psychologiczne podstawy metod nauczania języka obcego dzieci 6. Psychopedagogiczne podstawy dydaktyki języka obcego 7. Emocje, motywacja i pamięć 8. Indywidualne różnice w uczeniu się i nauczaniu języka obcego a sukces w nauce języka 9. Zachowanie lekcyjne nauczyciela a sukces w pracy pedagogicznej 10. Kontrola wyników nauczania języka obcego 11. Poprawa błędów językowych |
Metody dydaktyczne: |
ćwiczeniowa pokazowa pogadanka wykład problemowy zespołowa, projektowe gry dydaktyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
zadaniowa Kryteria oceny: ocena ciągła (przygotowanie się do zajęć, aktywność, obecność); na zaliczenie - wykonanie 2-3 zadań. |
Uwagi: |
pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna II rok sj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.