Marketing i zarządzanie [2403-212-PRSs1]
Semestr letni 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Marketing i zarządzanie [2403-212-PRSs1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 28A Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Mariusz Czupich, Justyna Łapińska |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011. L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002. R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2010. A. K. Koźmiński, D. Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Literatura uzupełniająca: E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.). Z. Martyniak, Organizacja i zarządzanie, Kraków-Kuczbork 2001 A. K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie, teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1998 |
Zakres tematów: |
1. Istota marketingu i orientacji marketingowej Pojęcie tzw. marketingu-mix. 2. Otoczenie przedsiębiorstwa, jego zasoby, analiza otoczenia, analiza potencjału, analiza SWOT 3. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów). 4. Produkt i jego wyposażenie (Pojęcie produktu. Klasyfikacja produktów. Wyposażenie produktu - opakowanie i oznakowanie. Marka produktu. Cykl życia produktu. Strategie produktowe). 5. Strategie cenowe (Definicja ceny. Funkcje cen. Metody ustalania ceny na produkty). 6. Dystrybucja produktów (Pojęcie dystrybucji, kanału dystrybucyjnego. Dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna. Rodzaje kanałów dystrybucyjnych). 7. Strategie promocyjne (Pojęcie promocji. Rodzaje działań promocyjnych) 8. Podstawowe definicje dotyczące zarządzania, nurty w nauce o organizacji: nurt klasyczny, nurt behawioralny, nurt systemowy, charakterystyka głównych przedstawicieli poszczególnych nurtów i ich dorobku naukowego. 9. Zarządzanie i przywództwo, role menedżerów. Kluczowe pojęcia, misja, cele organizacji, wizja, strategia, funkcje zarządzania, elementy budujące przywództwo, funkcje przywództwa i zarządzania, umiejętności menadżerskie, teoria najbardziej niepożądanego współpracownika (LPC), model normatywny Vrooma-Yettona, przywództwo adaptacyjne, transakcyjne i transformacyjne, role menedżerskie wg Mintzberga, porównanie menedżera z przywódcą. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Uwagi: |
praca socjalna II rok I stopnia- st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.