Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Marketing i zarządzanie [2403-212-PRSs1] Semestr letni 2021/22
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Marketing i zarządzanie [2403-212-PRSs1]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi czwartek (nieparzyste), 15:00 - 16:30
sala 28A
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Mariusz Czupich, Justyna Łapińska
Literatura:

Literatura podstawowa:

Marketing. Podręcznik akademicki, praca zbiorowa pod red. K.Andruszkiewicza, TNOiK, Toruń, 2011.

L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa, 2002.

R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2010.

A. K. Koźmiński, D. Jemielniak, Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

Literatura uzupełniająca:

E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Warszawa PWN, 2004. Artykuły w czasopismach marketingowych („Marketing i Rynek”, „Marketing w Praktyce” itp.).

Z. Martyniak, Organizacja i zarządzanie, Kraków-Kuczbork 2001

A. K. Koźmiński, W. Piotrowski (red.), Zarządzanie, teoria i praktyka, PWN, Warszawa 1998

Zakres tematów:

1. Istota marketingu i orientacji marketingowej Pojęcie tzw. marketingu-mix.

2. Otoczenie przedsiębiorstwa, jego zasoby, analiza otoczenia, analiza potencjału, analiza SWOT

3. Segmentacja konsumentów (Pojęcie segmentacji. Kryteria segmentacji. Cechy poprawnie wyodrębnionych segmentów).

4. Produkt i jego wyposażenie (Pojęcie produktu. Klasyfikacja produktów. Wyposażenie produktu - opakowanie i oznakowanie. Marka produktu. Cykl życia produktu. Strategie produktowe).

5. Strategie cenowe (Definicja ceny. Funkcje cen. Metody ustalania ceny na produkty).

6. Dystrybucja produktów (Pojęcie dystrybucji, kanału dystrybucyjnego. Dystrybucja intensywna, selektywna i wyłączna. Rodzaje kanałów dystrybucyjnych).

7. Strategie promocyjne (Pojęcie promocji. Rodzaje działań promocyjnych)

8. Podstawowe definicje dotyczące zarządzania, nurty w nauce o organizacji: nurt klasyczny, nurt behawioralny, nurt systemowy, charakterystyka głównych przedstawicieli poszczególnych nurtów i ich dorobku naukowego.

9. Zarządzanie i przywództwo, role menedżerów. Kluczowe pojęcia, misja, cele organizacji, wizja, strategia, funkcje zarządzania, elementy budujące przywództwo, funkcje przywództwa i zarządzania, umiejętności menadżerskie, teoria najbardziej niepożądanego współpracownika (LPC), model normatywny Vrooma-Yettona, przywództwo adaptacyjne, transakcyjne i transformacyjne, role menedżerskie wg Mintzberga, porównanie menedżera z przywódcą.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny (konwencjonalny)

Uwagi:

praca socjalna II rok I stopnia- st. stacj.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)