Seminarium dyplomowe [2403-309-L-PRSs1]
Semestr letni 2021/22
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2403-309-L-PRSs1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 349 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Beata Borowska-Beszta |
Literatura: |
1. Banks M. (2009) Materiały wizualne w badaniach jakościowych. PWN 2. Becker H. (2013) Warsztat pisarski badacza. PWN, Warszawa 3. Borowska-Beszta B. (2005) Etnografia dla terapeutów (pedagogów specjalnych) - szkice metodologiczne. Impuls, Kraków. 4. Kubinowski D. (2011) Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja. UMCS, Lublin 5. Jemielnik, D. (2012) Badania jakościowe. Podejścia i teorie Tom 1 i 2. 6. Flick U. (2010) Projektowanie badania jakościowego. PWN, Warszawa 7. Flick. U. (2011) Jakość w badaniu jakościowym. PWN, Warszawa. 8. Angrosino M. (2010) Badania etnograficzne i obserwacyjne. PWN, Warszawa 9. Rapley T. (2010) Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. PWN, Warszawa 10. Hammersley M. Atkinson P. (1999) Metody badań terenowych. Zysk-ska, Poznań 11. Kvale, S. (2010) Prowadzenie wywiadów, PWN, Warszawa 12. Nowotniak, J. (2012) Etnografia wizualna w badaniach i praktyce pedagogicznej. Impuls, Kraków 13. Gibbs, G. (2011) Analizowanie danych jakościowych. PWN, Warszawa 14. Yin, R. (2015) Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wyd. Naukowe UJ, Kraków. 15. Creswell J. (2013) Projektowanie badań naukowych Metody jakościowe, ilościowe i mieszane. Wydawnictwo Naukowe UJ, Kraków 16. Denzin, N. Lincoln Y. (2009) Metody badań jakościowych Tom 1 i Tom 2. PWN, Warszawa 17. Harasimczuk, J. Cieciuch J. (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. LiberiLibri, Warszawa. |
Zakres tematów: |
ZAKRES TEMATÓW PROJEKTÓW BADAWCZYCH W RAMACH SEMINARIUM Studia nad niepełnosprawnością w pracy socjalnej. Wykluczenie, marginalizacja, ableism, hejt i empowerment osób z niepełnosprawnością w cyklu życia Seminarium obejmuje prowadzenie badań jakościowych w obszarach ujętych jako: 1. Studia przypadków wykluczenia, ableism, ageism, hejt i empowermentu osób z niepełnosprawnością w rodzinach, instytucjach, społeczności lokalnej. 2. Studia przypadków przestrzeni niepełnosprawności (wrodzonej lub nabytej w cyklu życia) w społeczności lokalnej (badanie realnych i wirtualnych przestrzeni życia i/ lub przebywania osób z niepełnosprawnością). 3. Studia przypadków i badania rodzin generacyjnych, prokreacyjnych mających członków z niepełnosprawnościami wrodzonymi (niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami i chorobami psychicznymi, niepełnosprawnością fizyczną, lub sensoryczną) lub nabytymi w cyklu życia (na skutek wypadków, stylu życia, pracy zawodowej etc.). 4. Studia przypadków i wsparcie rodzin wojskowych mających weteranów wojennych z niepełnosprawnościami 5. Studia przypadków i wsparcie rodzin migrantów/uchodzców pełnosprawnych i z niepełnosprawnościami 6. Studia przypadków, reprezentacje, wizerunki w mediach i prasie online niepełnosprawności (wrodzonej lub nabytej w cyklu życia) i pracy socjalnej 7. Asystencja osobista dorosłym z różnorodną niepełnosprawnością żyjącym niezależnie lub w rodzinach generacyjnych RAMY TREŚCI Seminarium obejmuje ponadto następujące bloki treści: 1. Założenia i realizacja jakościowego projektu badawczego 2. Zasady pisania naukowego w stylu APA 3. Problematyka gromadzenia i analizy danych 4. Pisanie raportu z badań PROJEKTY I METODY BADAŃ Podczas seminarium studenci mają możliwość realizacji badań jakościowych: 1. etnograficznych (etnolingwistycznych, netnoetnograficznych, mikroetnograficznych, etnografii wizualnej, etc.) 2. autoetnograficznych, duoetnograficznych 3. fokusowych 4. jakościowych studiów przypadków (case studies) 5. badań procesualnych, badań cyklu życia |
Metody dydaktyczne: |
- metoda problemowa - projektu badawczego - burza mózgów |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda oceniania uwzględnia: Wykorzystaną bibliografię- 25% Strukturę pracy (lub danej części pracy lic) -25 % Merytoryczny poziom prezentowanych treści -25% Ocenę kompetencji pisemnego prezentowania treści -25 % Kryteria oceniania końcowego projektów badawczych i pracy lic Powyżej 95 % ocena bardzo dobry 90 % ocena dobry plus 80 % ocena dobry 70% ocena dostateczny plus 60 % - próg zaliczenia, ocena dostateczny |
Uwagi: |
III rok PRS-s1 - dr hab. Beata Borowska-Beszta, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.