Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Media w edukacji [2403-PE-208-s1] Semestr zimowy 2021/22
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Media w edukacji [2403-PE-208-s1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 173
Wydziały: Nauk Biologicznych i Weterynaryjnych oraz Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 54
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Dorota Siemieniecka
Literatura:

1. Baron-Polańczyk E., Multimedialne materiały dydaktyczne : projektowanie i wykorzystywanie w edukacji techniczno-informatycznej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2006.

2. Berezowski E (red) Aspekty dydaktyczne automatyzacji procesu kształcenia, PWN, Warszawa 1984

3. Bogdański M., Dydaktyczne obrazy graficzne w aktywizowaniu procesu dydaktycznego, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin 1997.

4. Bugajski M., Język w komunikowaniu, PWN, Warszawa 2007

5. Czasopismo Neodidagmata

6. Czasopismo Technologia kształcenia

7. Denek K., Januszkiewicz F., Strykowski W., (red) Edukacja, Technologia kształcenia, Media, Poznań, 1993

8. Denek K., Januszkiewicz F., Strykowski W., (red) Edukacja, Technologia kształcenia, Media, Poznań, 1993

9. Gajda J., Media w edukacji, Impuls, Kraków 2008

10. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie, analizy prasy, radia, telewizji Internetu, PWN, Warszawa 2008

11. Grzenia J., Komunikacja językowa w Internecie, PWN, Warszawa 2008

12. Januszkiewicz F, Skrzydlewski W., Edukacyjne zastosowania telewizji, WSiP, Warszawa, 1985

13. Januszkiewicz F., Technologia kształcenia w szkole wyższej, PWN, Warszawa, 1982

14. Januszkiewicz J., Efektywność technologii kształcenia, PWN, Warszawa, 1983

15. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2008

16. Juszczyk S., Komunikacja człowieka z mediami, Śląsk, Katowice 1998

17. Kameduła E., Środki dydaktyczne w strukturalizacji wiedzy uczniów, UAM, Poznań, 1989

18. „Kognitywistyka i media w edukacji” , Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń

19. Lepa A., Mechanizmy propagandy, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Radom 2001.

20. Lepa A., Świat manipulacji, Tygodnik Katolicki "Niedziela", Częstochowa 1997.

21. Łuszczek T., Pedagogiczne aspekty odbioru telewizji na tle doświadczeń europejsko-amerykańskich, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2005

22. „Media a edukacja”, Materiały Konferencyjne pod red. W.Strykowski, Poznań UAM.

23. Morbitzer J., Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2007.

24. Morbitzer J., Współczesna technologia kształcenia : wybrane zagadnienia, WSP, Kraków 1997

25. Musioł M., Media w procesie wychowania, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

26. Siemieniecka D., Postawa i zdolności twórcze a styl użytkowania elektronicznych mediów, MADO, Toruń 2005

27. Siemieniecka D., Siemińska-Łosko A., Wybrane aspekty technologii informacyjnej w edukacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007

28. Siemieniecka D., Współczesne konteksty edukacyjne technologii informacyjnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009

29. Siemieniecki B., Efektywność dydaktyczna a spoistość struktury treści w telewizyjnych wykładach interdyscyplinarnych wspartych grami dydaktycznymi, WSP, Kraków 1990

30. Siemieniecki B., Manipulacja - media – edukacja, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.

31. Siemieniecki B., Manipulacja informacją w mediach a edukacja, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006.

32. Siemieniecki B., Pedagogika medialna: podręcznik akademicki t.1, t.2 , PWN, Warszawa 2007

33. Siemieniecki B., Środki dydaktyczne w procesie myślenia twórczego, WSP Kraków, 1991

34. Skrzydlewski W., Technologia kształcenia, przetwarzanie informacji, komunikowanie : zarys koncepcji środków dydaktycznych, Poznań 1990

35. Skrzydlewski W., Uniwersytecki wykład telewizyjny, UAM, Poznań 1980

36. Strykowski W., Audiowizualne materiały dydaktyczne, PWN, Warszawa 1984

37. Strykowski W., Skrzydlewski W., (red) Dokąd zmierza technologia kształcenia, Poznań, 1993

38. Tanaś M., Edukacyjne zastosowania komputerów, Żak, Warszawa 1997

39. Zaczyński P.W., Uczenie się przez przeżywanie, WsiP FOSCHE, Rzeszów, 1993

40. Żuchelkowska K., Zestawy multimedialne w wielostronnym kształceniu studentów, WSP, Bydgoszcz 1995

oraz literatura i źródła polecane na wykładzie!

Zakres tematów:

W ramach przedmiotu Media w Edukacji realizowane są wybrane tematy:

1.Media w edukacji – historia TK, istotne pojęcia, raporty i dokumenty w polskiej i europejskiej edukacji

2.Modele komunikowania

3. Wykorzystanie mediów w edukacji w perspektywie badąń empirycznych

4. Podstawy fotografii i filmu w zastosowaniach edukacyjnych

5. Społeczne aspekty mediów

6. Interaktywne nauczanie - multimedia, oprogramowanie edukacyjne – wady i zalety

7. Serwisy edukacyjne WWW w Polsce i ich zasoby

8. Telewizja internetowa E-learning w edukacji

Metody dydaktyczne:

wykład z pokazem multimedialnym, dyskusja, przykłady materiałów filmowych

Metody i kryteria oceniania:

Termin "0" - test i 1 pytanie opisowe (temat wykładu)

Termin 1 - 3 pytania opisowe

Metody: test wiedzy bez dostępu do podręczników

Kryteria oceniania: zaliczenie na ocenę na podstawie testu bez dostępu do podręczników (wymagany próg na ocenę):

• dostateczną - 50%,

• dostateczną plus - 60%,

• dobrą - 70%,

• dobrą plus - 80%,

• bardzo dobrą - 90-100%

Odpowiedź na pytania otwarte, ocena 1-5 według kryteriów:

1. poziom merytoryczny wypowiedzi

2. odniesienia do literatury, autorów, koncepcji, eksperymentów

3. prawidłowo zdefiniowane pojęcia kluczowe

4. poprawność językowa

5. możliwości praktycznych zastosowań technologii w nauczaniu,

dodatkowo do oceny doliczane jest 0,25 za aktywność na zajęciach

Uwagi:

II rok pedagogika - I stopnia st. stacj.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)