Metody analizy danych jakościowych [2403-PE-121-s2]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody analizy danych jakościowych [2403-PE-121-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:30
sala 346 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 18 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Krzysztof Rubacha |
Literatura: |
Charmaz K. (2010). Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Hensel P., Glinka B. (2012). Teoria ugruntowana, w: Jemielniak D. (red.), Badania jakościowe. Podejścia i teorie (s. 89-113). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Konarzewski K. (2001). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa WSiP Krzychała S. (2010). Metoda dokumentarna jako teoria i praktyka badań edukacyjnych, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 11-29). Olsztyn: Wydawnictwo UWM Kubinowski D. (2011). Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia-metodyka-ewaluacja. Lublin Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Miles M., Huberman A. (2000). Analiza danych jakościowych. Białystok: Wydawnictwo Trans Humana Rapley T. (2010). Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: WaiP Silwerman D. (2007). Interpretacja danych jakościowych. Warszawa: wydawnictwo Naukowe PWN Wilińska M. (2010). Krytyczna Analiza Dyskursu w praktyce: ageizm w polskich mediach, w: H. Kędzierska (red.), Jakościowe inspiracje w badaniach edukacyjnych (s. 57-81). Olsztyn: Wydawnictwo UWM „Przegląd Socjologii Jakościowej” http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/index_pl.php http://krzysztofkonecki.prv.pl/ |
Zakres tematów: |
1. Analiza zgromadzonego materiału badawczego o charakterze jakościowym (transkrypcje wywiadów, dane z obserwacji, przeszukiwania źródeł wtórnych). 2. Procedury teorii ugruntowanej: a) redukcja danych, b) reprezentacja c) weryfikacja teorii. 3. Analiza treści, analiza narracji 4. Interpretacja danych w odniesieniu do teorii naukowych osadzonych głównie w paradygmacie interpretatywnym. |
Metody dydaktyczne: |
zajęcia zdalne synchroniczne i asynchroniczne; praca w terenie (rozumianym także jako on-line), praca z materiałami empirycznymi, dyskusja na platformie Teams, analiza literatury przedmiotu praca indywidualna z materiałami na platformie Moodle |
Metody i kryteria oceniania: |
W skład oceny końcowej wchodzą następujące elementy, z odpowiednimi wagami punktowymi: - 3 pkt. - obecność na zajęciach na Teams - 12 pkt. - praca zaliczeniowa W sumie 15 pkt. Wartości punktowe, odpowiadają następującym ocenom: 8-9 pkt. - dostateczna 10 - dostateczna + 11-12 pkt. - dobra 13 pkt. - dobra + 14-15 pkt. - bardzo dobra |
Uwagi: |
I rok pedagogika, II stopnia, st. stacj. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.