Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2]
Semestr letni 2021/22
Seminarium,
grupa nr 6
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 3 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 10 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dorota Siemieniecka |
Literatura: |
Babbie, E. (2019). Badania społeczne w praktyce (W. Betkiewicz, Trans.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Brzeziński, J. (2006). Metodologia badań psychologicznych. WN PWN Warszawa. Brzeziński, J. (2019). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa. Kubinowski, D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin. Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków. Łobocki, M. (2001). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków. Magnusson, D. (1991). Wprowadzenie do teorii testów. WN PWN Warszawa. Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Nowak, S. (2006). Metodologia badań społecznych. WN PWN Warszawa. Palka, S. (red.). (1998). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków. Pilch, T. (1995). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa. Pilch, T., & Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. WAiP Warszawa. Węglińska, M. (2016). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów (10th ed.). Kraków: "Impuls". |
Zakres tematów: |
Semestr I 1. Wybór tematu badań 2. Przegląd literatury - kwerenda - określenie stanu aktualnych badań. 3. Określenie aspektów nowości podejmowanego tematu i przedmiotu badań własnych 4. Opracowanie wstępnego planu pracy/badań 5. Rozpoczęcie pracy nad rozdziałami zawierającymi definicje, kluczowe pojęcia, podstawy teoretyczne Semestr II 1. Przeszukiwanie internetowych baz danych czasopism naukowych, dalsza praca nad zbieraniem literatury i źródeł związanych z tematem pracy 2. Sztuka pisarstwa naukowego (struktura i style prac naukowych) 3. Style przygotowywania przypisów i konsekwencja w ich stosowaniu 4.Etyka badań i publikacji Semestr III 1. Opracowanie założeń pracy badawczej/kontynuacja prac nad częściami teoretycznymi Prace badawcze: 2. Przygotowanie metodologii badań 3. Próba badawcza, teren badań, cel badań, problemy badawcze, hipotezy badawcze, operacjonalizacja zmiennych, model zjawiska. 4. Przygotowywanie narzędzi badawczych 5. Gromadzenie danych 6. Analiza i interpretacja danych 7. Prezentacja wyników badań empirycznych Prace teoretyczne 2. Praca nad kolejnymi rozdziałami teoretycznymi/ projektami Semestr IV 1. Opracowanie wyników badań/ projektu 2. Wnioski, dyskusje, praca nad ostatnimi rozdziałami pracy 3. Korekta i praca nad ostateczną wersją pracy 4. Wnioski dla edukacji |
Metody dydaktyczne: |
Praca indywidualna, dyskusja, mentoring, analiza źródeł |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr 1- wypracowanie tematu, zebranie zbioru materiałów zamieszczonych na dysku Google, plan pracy Semestr 2 - opracowanie przynajmniej dwóch pierwszych rozdziałów teoretycznych/ teoretycznych lub teoretycznego i przeglądu badań. (zaliczenie na początku września) Semestr 3 - opracowanie rozdziału metodologicznego i narzędzi badawczych / lub struktury projektu lub kolejnych dwóch rozdziałów teoretycznych Semestr 4. opracowanie wyników badań/ czynności finalizujące ostateczną wersję pracy. Prezentacja finalnej wersji pracy magisterskiej. Kryteria oceny jakościowej: 1. Bogactwo źródeł bibliograficznych ich aktualność 2. Poziom merytoryczny pracy 3. Język naukowy pracy i poprawność stosowanych przypisów i zapożyczeń. 4. Aktywność i zaangażowanie studenta/tki 5. Podsumowania i logika wnioskowania 6. Twórcze aspekty pracy |
Uwagi: |
II rok II stopnia- st. stacj.- dr hab. Dorota Siemieniecka, prof. UMK |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.