Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2] Semestr letni 2021/22
Seminarium, grupa nr 6

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 6 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 3
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Gagarina 13a) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Dorota Siemieniecka
Literatura:

Babbie, E. (2019). Badania społeczne w praktyce (W. Betkiewicz, Trans.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Brzeziński, J. (2006). Metodologia badań psychologicznych. WN PWN Warszawa.

Brzeziński, J. (2019). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa.

Kubinowski, D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne. Lublin.

Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków.

Łobocki, M. (2001). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków.

Magnusson, D. (1991). Wprowadzenie do teorii testów. WN PWN Warszawa.

Muszyński, H. (2018). Metodologiczne vademecum badacza pedagoga. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

Nowak, S. (2006). Metodologia badań społecznych. WN PWN Warszawa.

Palka, S. (red.). (1998). Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków.

Pilch, T. (1995). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa.

Pilch, T., & Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa.

Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. WAiP Warszawa.

Węglińska, M. (2016). Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów (10th ed.). Kraków: "Impuls".

Zakres tematów:

Semestr I

1. Wybór tematu badań

2. Przegląd literatury - kwerenda - określenie stanu aktualnych badań.

3. Określenie aspektów nowości podejmowanego tematu i przedmiotu badań własnych

4. Opracowanie wstępnego planu pracy/badań

5. Rozpoczęcie pracy nad rozdziałami zawierającymi definicje, kluczowe pojęcia, podstawy teoretyczne

Semestr II

1. Przeszukiwanie internetowych baz danych czasopism naukowych, dalsza praca nad zbieraniem literatury i źródeł związanych z tematem pracy

2. Sztuka pisarstwa naukowego (struktura i style prac naukowych)

3. Style przygotowywania przypisów i konsekwencja w ich stosowaniu

4.Etyka badań i publikacji

Semestr III

1. Opracowanie założeń pracy badawczej/kontynuacja prac nad częściami teoretycznymi

Prace badawcze:

2. Przygotowanie metodologii badań

3. Próba badawcza, teren badań, cel badań, problemy badawcze, hipotezy badawcze, operacjonalizacja zmiennych, model zjawiska.

4. Przygotowywanie narzędzi badawczych

5. Gromadzenie danych

6. Analiza i interpretacja danych

7. Prezentacja wyników badań empirycznych

Prace teoretyczne

2. Praca nad kolejnymi rozdziałami teoretycznymi/ projektami

Semestr IV

1. Opracowanie wyników badań/ projektu

2. Wnioski, dyskusje, praca nad ostatnimi rozdziałami pracy

3. Korekta i praca nad ostateczną wersją pracy

4. Wnioski dla edukacji

Metody dydaktyczne:

Praca indywidualna, dyskusja, mentoring, analiza źródeł

Metody i kryteria oceniania:

Semestr 1- wypracowanie tematu, zebranie zbioru materiałów zamieszczonych na dysku Google, plan pracy

Semestr 2 - opracowanie przynajmniej dwóch pierwszych rozdziałów teoretycznych/ teoretycznych lub teoretycznego i przeglądu badań.

(zaliczenie na początku września)

Semestr 3 - opracowanie rozdziału metodologicznego i narzędzi badawczych / lub struktury projektu lub kolejnych dwóch rozdziałów teoretycznych

Semestr 4. opracowanie wyników badań/ czynności finalizujące ostateczną wersję pracy. Prezentacja finalnej wersji pracy magisterskiej.

Kryteria oceny jakościowej:

1. Bogactwo źródeł bibliograficznych ich aktualność

2. Poziom merytoryczny pracy

3. Język naukowy pracy i poprawność stosowanych przypisów i zapożyczeń.

4. Aktywność i zaangażowanie studenta/tki

5. Podsumowania i logika wnioskowania

6. Twórcze aspekty pracy

Uwagi:

II rok II stopnia- st. stacj.- dr hab. Dorota Siemieniecka, prof. UMK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)