Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2] Semestr letni 2021/22
Seminarium, grupa nr 8

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe [2403-PE-1091-L-s2]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 361
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Wałęga
Literatura:

Metodologia w badaniach naukowych historii wychowania, red. red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Łódź 1993.

-Źródła w badaniach naukowych historii edukacji, pod red. W. Szulakiewicz, wyd. UMK. Toruń 2003.

- Konteksty i metody w badaniach historyczno-pedagogicznych, red. T. Jałmużna, I. i G. Michalscy, Kraków 2004.

- J.Topolski, Metodologia historii, Warszawa 1968 (i inne wydania)

-Galicja i jej dziedzictwo, t. 9: Biografie pedagogiczne, red. C. Majorek, J. Potoczny, Rzeszów 1997.

-J. Grzywna, Z. Guldon, S.I. Możdżeń, Podstawy warsztatu historyka oświaty (przewodnik metodyczny do prac magisterskich), Kielce 1992.

oraz regularne opracowywanie literatury niezbędnej do przygotowania pracy magisterskiej

Zakres tematów:

Na seminarium studenci mogą podejmować następujące obszary badań historyczno-oświatowych:

1. Problematyka pedagogiczna na łamach czasopism.Monografie czasopism

2. Analiza problemów pedagogicznych w świetle pamiętników i wspomnień

3. Literatura piękna jako źródło do badań pedagogicznych

4. Badania biograficzne

5. Badania historii placówek oświatowych

6. Analiza wybranych problemów pedagogicznych w kontekście historycznych przemian

Metody dydaktyczne:

seminaryjna

Metody i kryteria oceniania:

Podczas II roku zajęć seminaryjnych studenci mają przygotować kolejne rozdziały swoich prac, przeprowadzić zaplanowane badania, zredagować tekst oraz przygotować się do egzaminu magisterskiego.

Ocenie końcowej podlega kilka aspektów:

- systematyczna praca podczas seminarium

-terminowe oddawanie kolejnych części pracy

-uwzględnianie wskazówek Promotora

- zakres samodzielności badawczej

- styl pisarski

-końcowa reakcja i poziom pracy magisterskiej

Uwagi:

II rok II stopnia- st. stacj.- dr hab. Agnieszka Wałęga, prof. UMK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)