Socjologia mediów [2401-D-S1-3-SM]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Socjologia mediów [2401-D-S1-3-SM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 13:15 - 14:45
sala 305 Wydział Filozofii i Nauk Społecznych (Collegium Minus) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 26 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Łukasz Wojtkowski |
Literatura: |
Przypisana do poszczególnych zajęć. |
Zakres tematów: |
1. Intro 2. Władza mediów i technologii Couldry, Nick. (2000). The place of media power. Pilgrims and witnesses of the media age. London: Routledge, p. 3-38. Morozov, Evgeny. (2015). Neoliberalizm na google’owskich sterydach, dostępny: http://krytykapolityczna.pl/gospodarka/morozov-neoliberalizm-na-google-owskich-sterydach/ 3. Polityki sieciowej popkultury Nowak, Jakub. 2017. Polityki sieciowej popkultury. Lublin: Wydawnictwo UMCS, r. 4. 4. Sieciowi indywidualiści i kolektywizm online Dziś już wiadomo, że niekoniecznie najsilniejsi przetrwają... https://spidersweb.pl/plus/2020/07/covid-eksperyment-spoleczenstwo-wspolpracy-jemielniak Rainie, Lee, Wellman, Barry. 2012. Networked. The New Social Operating System. Cambridge: MIT Press, ch. 1 (The New Social Operating System of Networked Individualism). 5. Post-wspólnoty cyfrowej nostalgii i trendy kulturowe Jeziński, Marek, Wojtkowski, Łukasz. 2017. Hipsterzy jako post-wspólnota cyfrowa: uwagi o post-subkulturowym internetowym folklorze, „Przegląd Kulturoznawczy”, 2(32), s. 176-190. 6. Narcyzm cyfrowy Szpunar, Magdalena. Kultura cyfrowego narcyzmu. Kraków: Wydawnictwo AGH, r. 4. 7. The day the internet died Lindgren, Simon. 2021. The day the internet died https://medium.com/@simonlindgren/the-day-the-internet-died-a1884a002a22 Czubkowska, Sylwia, Szymaniak, Marek. 2021. Trolle, amisze, cyfrowi przewodnicy i technologicznie obojętni. Jakim rodzajem rodzica jesteś? https://spidersweb.pl/plus/2021/10/rodzice-dziecko-cyfryzacja-technologie-wychowanie-lek-nastolatek-tiktok-youtube 8. Kolokwium nr 1 9. Datafikacja Śledziewska, Katarzyna, Włoch, Renata. 2020. Wielki wybuch danych. https://przemyslprzyszlosci.gov.pl/wielki-wybuch-danych/ 10. Algorytmy Roose, Kevin. 2020. Rabbit Hole. The NYT Podcast. https://open.spotify.com/show/6dqqC8nkBTC3ldRs7pP4qn 11. AI Przegalińska, Aleksandra. 2019. Boty wokół nas. Sztuczna Inteligencja. https://www.sztucznainteligencja.org.pl/boty-wokol-nas/ Redzisz, Monika. 2020. Ile można całować robota, czyli spór o sens instnienia. S|ztuczna Inteligencja. https://www.sztucznainteligencja.org.pl/ile-mozna-calowac-robota-czyli-spor-o-sens-istnienia/ 12. Inwigilacja i prywatność 13. Cyfrowa dezinformacja Armitage, Rachel & Vaccari, Cristian. 2021. Misinformation and disinformation. In: The Routledge Companion to Media Disinformation and Populism. Routledge: London. Bernstein, Joseph. 2021. Bad News. Selling the Story of Disinformation. Harper's Magazine. Zamiennie z podcastem https://harpers.org/2021/09/bad-news-disinformation/ 14. Platformy i regulacje 15. Kolokwium nr 2 |
Metody dydaktyczne: |
Opis Ćwiczeniowa Giełda pomysłów Projektu Obserwacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Zasady gry 1. Obecność na zajęciach jest obowiązkiem każdego z Państwa. Niezależnie od powodu dopuszczam dwie nieobecności. Trzecią nieobecność należy odrobić. Czwarta nieobecność oznacza niezaliczenie kursu! 2. Na zajęciach stawiacie się Państwo przygotowani, czyli z przeczytanymi tekstami i gotowi do rozmowy. Nie oczekuję, że od razu zrozumiecie każdy zadany tekst. Ważniejsza jest próba zrozumienia, której od Państwa wymagam. Jeśli tekst okaże się nad wyraz trudny, w trakcie zajęć przewrócimy go do góry nogami, aby stał się bardziej przystępny. 3. Na zajęciach nie podnosimy ręki, kiedy chcemy coś powiedzieć. Możecie Państwo zabierać głos, kiedy macie coś wartościowego do powiedzenia. Nie mówimy jeden przez drugiego, nie przekrzykujemy się, i szanujemy opinie innych dyskutantów. 4. Na zajęciach nie korzystamy z telefonów komórkowych, tabletów, komputerów w celach innych niż te związane z zajęciami. 5. Poza zajęciami jestem do Państwa dyspozycji w trakcie dyżurów. W razie potrzeby można się ze mną kontaktować również mailowo (wojtkowski@umk.pl). Na ocenę ostateczną składają się trzy składniki: 1. Aktywność (10 punktów): aktywne uczestnictwo w zajęciach, czyli zabieranie ważnego głosu w dyskusji. 2. Zadania projektowe (8): wykonanie dwóch projektów z zakresu socjologii cyfrowej. 3. Kolokwium nr 1 (8 punktów): kolokwium pisemne. 4. Kolokwium nr 2 (8 punktów): kolokwium pisemne. Punktacja: Do 50% – 2 Od 51% – 3 Od 61% – 3,5 Od 71% – 4 Od 81% – 4,5 Od 91% – 5 |
Uwagi: |
dziennikarstwo i komunikacja społeczna - III rok s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.