Kreowanie i wycena wartości przedsiębiorstwa [1100-12-Z22-NZP-KWWP]
Semestr zimowy 2021/22
Wykład,
grupa nr 4
Przedmiot: | Kreowanie i wycena wartości przedsiębiorstwa [1100-12-Z22-NZP-KWWP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 14:40 - 16:10
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Kuś | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: M. Bacior, Kreowanie wartości firmy jako cel zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, CeDeWu, Warszawa 2015. P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012. (dostęp on-line) A. Jaki, Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008. (dostęp on-line) Literatura uzupełniająca: A. Kisil, Zarządzanie przez odpowiedzialność. Podstawa odpowiedzialnego biznesu, Difin, Warszawa 2013. A. Rudnicka, CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. D. Dziawgo, Relacje inwestorskie. Ewolucja. Funkcjonowanie. Wyzwania, PWN, Warszawa 2011. (dostęp on-line) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wartość przedsiębiorstwa - podstawowa terminologia Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa (koncepcja VBM) Źródła wartości przedsiębiorstwa Otoczenie przedsiębiorstwa i jego oddziaływanie na wartość firmy Misja, cele, strategia jako podstawowe składowe wartości firmy Zrównoważony rozwój organizacji - czy ma realny wpływ na wartość firmy? Relacje przedsiębiorstwa z interesariuszami - oczekiwania vs rzeczywistość Pracownicy jako niedocenione źródło wartości przedsiębiorstwa Innowacje i ich znaczenie w rozwoju wartości współczesnych przedsiębiorstw Investor relations i corporate governance - wartość dla akcjonariuszy Czy marka buduje wartość przedsiębiorstwa? Alianse strategiczne i inne formy współpracy - czy kreują wartość dodaną? Proces wyceny przedsiębiorstwa Metody wyceny wartości firmy |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny Dyskusja problemowa Analiza studium przypadku |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: egzamin pisemny: - test jednokrotnego wyboru ok. 10 pytań + - 5 krótkich pytań otwartych-poglądowych) Próg zaliczeniowy egzaminu: 60% Rozkład ocen: Bdb 19-20 Db+ 17-18 Db 15-16 Dst+ 14 Dst 12-13 Dop 0-11 Możliwość uzyskania dodatkowych punktów za aktywność w trakcie wątków dyskusyjnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zarządzanie, 2 rok II stopnia, sp. nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.