Gramatyka kontrastywna z elementami akwizycji języka [2512-s1GER3Z-GKZEAJ]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Gramatyka kontrastywna z elementami akwizycji języka [2512-s1GER3Z-GKZEAJ] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Waldemar Grzybowski | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Engel, Ulrich. 2000. Deutsch-polnische kontrastive Grammatik. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. Golonka, Joanna. 2015. Kontrastive Grammatik Deutsch-Polnisch für polnische Studenten: Ausgewählte Pobleme. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Miejsce językoznawstwa kontrastywnego wśród lingwistyki - zakres badań 2. Metody badawcze językoznawstwa kontrastywnego (unilateralna i bilateralna) 3. Pojęcie ekwiwalencji w językoznawstwie kontrastywnym i translatoryce 4. System wokaliczny języka niemieckiego i polskiego 5. System konsonantyczny języka niemieckiego i polskiego 6. Zastosowanie wyników porównania systemów fonetycznych w dydaktyce 7. Kategorie gramatyczne w języku niemieckim i polskim 8. Podziały części mowy w języku niemieckim i polskim 9. Czasy w języku niemieckim i polskim 10. Strony w języku niemieckim i polskim 11. Tryby w języku niemieckim i polskim 12. Kategorie rzeczownika w języku niemieckim i polskim. 13. Kategorie przymiotnika w języku niemieckim i polskim 14. Spójniki i konektory względne w języku niemieckim i polskim 15. Przyimki w języku niemieckim i polskim 16. Topologia zdania w języku niemieckim i polskim 17. Formy słowotwórcze w języku niemieckim i polskim 18. Formy adresatywne |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda ćwiczeniowa, konwersatoryjna, seminaryjna. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie do zajęć i aktywność (50%). Przygotowanie referatu/prezentacji, wygłoszenie, prowadzenie dyskusji, odpowiedź na pytania (25%). Test końcowy (25%). Obliczanie oceny końcowej analogiczne do obliczania ocen na dyplomach |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
III rok, filologia germańska s1 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.