Praca empiryczna [2404-P-3Z-PE-Sj]
Semestr zimowy 2021/22
Seminarium przedmiotowe,
grupa nr 6
Przedmiot: | Praca empiryczna [2404-P-3Z-PE-Sj] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Seminarium przedmiotowe [SEMPRZ], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 10:45 - 12:15
sala PK.015.S Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 5 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Ewa Ratajczak |
Literatura: |
• Jaśkowski, P. (2004). Zarys psychofizjologii. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie. • Jaśkowski, P. (2009). Neuronauka poznawcza: jak mózg tworzy umysł. Warszawa: Vizja Press & It. • Nęcka, E. (2012). Psychologia twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. • Abraham, A. (2012). The neuroscience of creativity: A promising or perilous enterprise. Creativity and cognitive neuroscience, 15-24. • Glover, J. A., Ronning, R. R., & Reynolds, C. R. (Eds.). (2013). Handbook of creativity. Springer Science & Business Media. • Vartanian, O., Bristol, A. S., & Kaufman, J. C. (Eds.). (2013). Neuroscience of creativity. Mit Press. • De Dreu, C. K., Baas, M., & Nijstad, B. A. (2008). Hedonic tone and activation level in the mood-creativity link: toward a dual pathway to creativity model. Journal of personality and social psychology, 94(5), 739. |
Zakres tematów: |
Obszary badawcze - proponowana tematyka może obejmować badania psychometryczne i eksperymentalne z zastosowaniem zadań poznawczych (np. uwaga, twórczość), pomiarów psychofizjologicznych (np. zmienność rytmu serca) oraz neuroobrazowania techniką EEG 1. Procesy poznawcze, w szczególności procesy twórcze, ale również uwagowe: • Wpływ stresu, emocji, nastroju • Wpływ różnic indywidualnych (cechy temperamentalne i osobowościowe) • Wpływ siły emocji na proces kreatywny (poszerzenie Dual Pathway Model; de Dreu et al., 2007) • Giętkość i wytrzymałość poznawcza w kontekście procesów twórczych • Korelaty fizjologiczne (np. HRV, GSR) i/lub neuronalne (EEG) 2. Indukcja emocji: • Wpływ warunków społecznych i zadania na indukowane emocje • Konstrukcja bodźców afektywnych (praca nad bazą filmową) • Konstrukcje narzędzi do pomiaru różnych aspektow tworczosci (osobowosc, motywacja, srodowisko) • Subiektywność bodźców afektywnych (konstrukcja Trigger Topic Test) 3. Biofeedback zmienności rytmu serca (HRV biofeedback): • Możliwość prowadzenie badań własnych lub praca na zebranych danych z projektu "BrainHeart" (dostępne dane kwestionariuszowe, fizjologiczne, EEG) • Neuronalne korelaty • Kontrola jakości treningu • Wpływ na procesy poznawcze, w tym twórcze i uwagowe • Porównanie efektów treningu biofeedbacku HRV i medytacji 4. Medytacja (tematyka jak w przypadku biofeedbacku HRV) 5. Wpływ uzależnienia od telefonu i social mediów na funkcjonowanie poznawcze 6. Zaburzenia wyobraźni (afantazja): • Różne modalności (słuchowa, węchowa) • Neuronalne korelaty afantazji (EEG) 7. Neuropsychologia społeczna (np. neuronalne korelaty myślenia spiskowego) Możliwa inna tematyka prac po konsultacji. |
Uwagi: |
Przedmiot dla studentów psychologii III roku |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.