Język angielski w chemii II [3600-2ZEN-CHMIA-060Z]
Semestr zimowy 2021/22
Lektorat,
grupa nr 2203
Przedmiot: | Język angielski w chemii II [3600-2ZEN-CHMIA-060Z] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 2203 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 21 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Radosława Dworak |
Literatura: |
Podręczniki do nauki specjalistycznego języka angielskiego dostosowane do poziomu grupy, nagrania, filmy, materiały z prasy i Internetu, zbiory ćwiczeń, materiały autorskie wykładowcy, materiały dodatkowe zawarte na platformie moodle adaptowane z podręczników, publikacji akademickich z dziedziny chemii Podręcznik (fragmenty) Headway Academic Skills: Reading, Writing and Study Skills Level 3, Philpot Sarah, CurnickLesley, OUP |
Zakres tematów: |
1. Efektywne czytanie: jak czytać tekst dla różnych celów. 2. Efektywne uczenie się. 3. Słuchanie i oglądnie video dla różnych celów, słuchanie i oglądanie fragmentów wykładów. 4. Głos w dyskusji. 5. Jak skutecznie korzystać ze słownika? Typy słowników, oznaczenia – teoria i praktyka. 6. Porównanie i kontrast. 7. Terminologia specjalistyczna: czym jest chemia? 8. Budowa materii. 9. Klasyfikacja substancji. 10. Metody i techniki separacji – praca z tekstem publikacji i podręcznika akademickiego, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, m. in. -destylacja -chromatografia -inne do wyboru 11. Styl formalny a nieformalny, nazwy systematyczne I zwyczajowe substancji 12. Job interview (zadanie obowiązkowe dla wszystkich kierunków) 13. Powtórka ze strony biernej. 14. Analiza tekstu i budowa akapitu, ćwiczenia stylistyczne 15. Pisanie: topic sentence, body sentence, final sentence w akapicie. 16. Tekst popularno-naukowy a tekst akademicki: porównanie. 17. Czym jest plagiat? Czym jest parafraza? Ćwiczenia. 18. Wyrażanie opinii. 19. Praca z treściami specjalistycznymi zgodnymi z profilem grupy (według specjalizacji) 20. Organizacja prezentacji: struktura i budowanie części wstępnej prezentacji, keywords |
Metody dydaktyczne: |
Metoda kognitywno - komunikacyjna z zastosowaniem rożnych technik, mediów, materiałów autentycznych oraz urozmaiconych form pracy studenta z naciskiem na dyskurs akademicki w tym: dyskusję, analizę tekstu, interpretację danych i prezentowanie efektów pracy samodzielnej jak i zespołowej |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywność 2. Testy/kolokwia (U01, U03) 3. Krótka prezentacja 4. Wypowiedzi ustne/ udział w zadaniach typu ”problem solving” (U02) 5. Egzamin (U01, U03) Szczegółowe metody i kryteria oceniania zostaną przedstawione na zajęciach na początku danego etapu nauki. |
Uwagi: |
4100-R2-Z-EN-B2-060-CHEMKOS-Z-2203 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.