Język niemiecki II [3600-2ZDE-OGOLN-060Z]
Semestr zimowy 2021/22
Lektorat,
grupa nr 212
Przedmiot: | Język niemiecki II [3600-2ZDE-OGOLN-060Z] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 212 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | 20 |
Prowadzący: | Jagna Wajda |
Literatura: |
1. Podręczniki obowiązujące na kursie A1: Motive, Kompaktkurs DaF, Kursbuch, Arbeitsbuch, Hueber Verlag 2015 2. Słowniki zalecane i używane na kursie: Deutsch als Fremdsprache, słownik niemiecko-polski i polsko-niemiecki dla uczących się j. niemieckiego, Hueber 2008 Duży słownik niemiecko-polski, Pons, LektorKlett 2006 Duży słownik polsko niemiecki, Pons, LektorKlett 2006 Pons Klett Basiswörterbuch, LektorKlett 2003 3. Materiały audio-wizualne używane na kursie: Buchner H., Schon mal gehört, Musik für Deutschlerner, Klett 2009 Płyty CD do podręcznika MOTIVE A1 4. W czasie kursu wykorzystywane są materiały autorskie lektorów. 5. Literatura uzupełniająca: Berger m, Martini M., Generation E, deutschsprachige Landeskunde im europäischen Kontext, Klett 2006 Burger E., Schreiben Intensivtrainer A1/A2, 2008 Hantschel H.- J., Klotz V., Krieger P., Mit Erfolg zu Start Deutsch, Testbuch und Übungsbuch, Klett 2004 Kursisa A., Muntean C.-I., Pilypaityte L., Schirinowa S., Szakaly E., Vicente S., Fit für Fit in Deutsch 1 und 2, Hueber 2007 Lemke Ch., Rohrmann L., Grammatik Intensivtrainer A1, Langenscheidt 2006 Lemke Ch., Rohrmann L., Wortschatz Intensivtrainer A1, Langenscheidt 2006 Nietrzebka, M., Ostalak S., Alles klar, Grammatik, WSiP 2005 Pons, Słownictwo niemieckie z ćwiczeniami dla początkujących i średniozaawansowanych, Lektor Klett 2002 Romanofsky U., Wortschatz , Hueber2006 Reymont E., Tomiczek E., Grammatik? Kein Problem!, Wrocław 2001 Scherling T., Schuckall H.-F., Mit Bildern lernen, Handbuch für Fremdsprachenunterricht, Langenscheidt 1992 Sion Ch., 88 Unterrichtsrezepte, Deutsch als Fremdsprache, Klett 1995 6. Zalecane strony WWW z materiałami językowymi: www.cornelsen.de www.goethe.warschau.de www.aufgaben.schubert-verlag.de wortschatz.uni-leipzig.de 7. Zalecane czasopisma: 1. Deutsch Aktuell, magazyn dla uczących się j. niemieckiego, wyd. Colorful Media 2. Juma (materiały z wydań archiwalnych) |
Zakres tematów: |
Motive A1 (tematy 1-5) Rozdział 1 (10 godzin) Temat 1: Im Deutschkurs - powitanie i pożegnanie, przedstawianie siebie i innych, alfabet Temat 2: Guten Tag, ich heiße…. nawiązywanie kontaktów, pisanie prostych smsów, liczebniki od 0 do 9, numery telefonów, zdania pytające (W-Fragen) oraz odpowiedzi na te pytania, odmiana czasownika w czasie teraźn.:heiBen, kommen, zaimki osobowe, budowa zdania oznajmującego i pytającego. Temat 3: Wie spät ist es? podawanie czasu (liczebniki), pory dnia, dni tygodnia, przyimek am w kontekście czasowym, pytane wann?- i odpowiedź na pytanie, odmiana czasownika haben, sein w czasie teraźn., zdania przeczące Temat 4: Wie schreibt man das? rzeczowniki-nazwy przedmiotów z rodzajnikiem określonym i nieokreślonym oraz przeczenie kein, formułowanie zaprzeczenia Rozdział 2 (12 godzin) Temat 5: Wie gut kennst du…..? czynności w czasie wolnym/hobby, odmiana czasownika z tematem zakończonym na –t,-d, zaimki dzierżawcze mój,twój+ forma grzecznościowa Temat 6: Familie rozmowa o rodzinie, zaimki dzierżawcze w Nom. Temat 7: Arbeitswelt nazwy zawodów (m/ż), daty urodzin ( rok) /wiek, liczebniki do 100 Rozdział 3 (12 godzin) Temat 8 :Was ist für Sie wichtig? wyrażanie potrzeb i życzeń, ceny towarów i rozmowa o nich, odmiana czasownika w czasie teraźn.:lesen, sehen, biernik, liczba mnoga rzeczowników Temat 9: Essen und Trinken nazwy produktów spożywczych, podawanie czasu (rozszerzenie)/ um…/von…bis…/ upodobania i przyzwyczajenia, przeczenie w bierniku, Temat 10: Im Restaurant zamawiane, płacenie rachunków, czasowniki: möcht-, nehmen, treffen, zaimki dzierżawcze w Akk. Rozdział 4 (16 godzin) Temat 11: Muss ich heute…..? przebieg dnia, potrzeby i umiejętności, czasowniki: müssen i können, sprechen,waschen opis swojego dnia Temat 12: Ein Tag – viele Gefühle przymiotniki określające uczucia, czasowniki rozdzielnie złożone Temat 13: Krisen im Alltag zamiar i przyzwolenie (wollen/dürfen) Rozdział 5 ( 10 godzin) Temat 1: Wo ist….? orientacja w terenie, czasownik wissen w czasie teraźn., przyimek in, neben + Dativ Temat 2: In der Wohnung nazwy pomieszczeń w mieszkaniu, urządzanie mieszkania/ nazwy sprzętów, Wechselpräpositionen + Dativ, opis pokoju, czasowniki hängen, liegen, stehen |
Metody dydaktyczne: |
Na zajęciach stosowane są: - metoda komunikacyjna – rozwija kompetencje komunikatywne umożliwiające praktyczne zastosowanie języka w autentycznych sytuacjach - metoda audiowizualna – wspiera proces nauczania języka obrazami, przeźroczami, filmami, muzyką - metody aktywizujące – praca zespołowa, asocjogram, projekt, fiszki, stacje zadaniowe, prezentacje, dyskusja, interpretacja wykresu, lektura. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na końcową ocenę semestralną składają się: - ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć, odrabianie zadań domowych oraz aktywność na zajęciach zdalnych przez MS Teams) - śródsemestralne pisemne testy kontrolne obejmujące sprawdzenie opanowanych przez studenta zagadnień - prace pisemne - wypowiedzi ustne Ocena semestralna jest średnią z poszczególnych elementów. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa, tzn. systematyczne logowanie się na platformie moodle, obowiązkowe wykonywanie zadań i testów w wyznaczonych terminach, udział w zajęciach synchronicznych przez MS Teams. W przypadku absencji na zajęciach zdalnych wynikających z ograniczeń technicznych lub innych zdarzeń losowych, które uniemożliwiają udział w zajęciach zdalnych, uczestnik zajęć zobligowany jest do zgłoszenia tego faktu i ustalenia z prowadzącym innych warunków rozliczenia jego pracy. Lektorat kończy się egzaminem ustnym w formie zdalnej. Informacja szczegółowe na temat egzaminu znajdują się na platformie moodle w grupie dedykowanej: https://moodle.umk.pl/SPNJO/course/view.php?id=557 Skala ocen: 100% - 92% bdb 91% - 84% db+ 83%- 76% db 75% - 68% dst+ 67% - 60% dst 59% i mniej ndst. System oceniania wypowiedzi ustnych: bdb – rozmowa lub wypowiedź wyczerpuje temat, jest płynna z nielicznymi błędami językowymi, poprawna pod względem akcentu i melodii, urozmaicone słownictwo i struktury językowe db – błędy gramatyczne, leksykalne lub w akcencie i melodii częściowo zakłócają osiągnięcie celu wypowiedzi lub rozmowy. Stosowane słownictwo i struktury gramatyczne ogólnie zadawaląjące. dst – ubogie słownictwo, liczne błędy gramatyczne i fonetyczne w dużym stopniu zakłócają komunikat, ale jest on nadal w miarę zrozumiały dla odbiorcy. Brak płynności spowodowany zastanawianiem się i przerwami. ndst – student nie realizuje celu komunikacji z powodu bardzo ograniczonej umiejętności w zakresie gramatyki, słownictwa i fonetyki. Brak komunikacji. |
Uwagi: |
4100-R2-Z-DE-060-GRAF-MAL-KIRDS-ODK-KRTART-ARCHWNT-VISARTS-HISSZ-Z-212 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.