Działania interdyscyplinarne [1401-Din-2Z-sm-SJ]
Semestr zimowy 2021/22
Pracownia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Działania interdyscyplinarne [1401-Din-2Z-sm-SJ] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Pracownia [PRC], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 18:30 - 20:00
sala 4 Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Mickiewicza 121) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | 11 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marian Stępak |
Strona domowa grupy: | http://www.ki.umk.pl |
Literatura: |
Książki, katalogi, wydawnictwa i czasopisma z szeroko pojętych działań interdyscyplinarnych, szczególnie odnoszące się do najważniejszych imprez i wystaw sztuki, takie jak: Documenta w Kassel, Biennale w Wenecji oraz wystaw w ważnych centrach sztuki w kraju i na świecie. Filmy wideo i telewizyjne programy o sztuce, programy z zakresu plastycznych, fizycznych i filozoficznych, aspektów tworzenia iluzji przestrzeni w sztukach, wizualnych (plastyka, fotografia, film, telewizja, sztuka komputerowa). Uczestnictwo w wystawach i prezentacjach sztuk plastycznych. Literatura uzupełniająca: 1. A. Kępińska – Energie sztuki, WP Warszawa, 1990; 2. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP Warszawa, 1985; 3. J. Bogucki – Pop - ezo - sacrum, Pallotinum, Warszawa, 18982; 4. G. Dziamski – Szkice o nowej sztuce, MAW, Warszawa, 184; 5. M. Giżycki – Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku, słowo/obraz/terytoria, Gdańsk, 2003; 6. 6. S. Ferrari – Sztuka XX wieku, Warszawa 1999; 7. B. Kowalska – Sztuka w poszukiwaniu mediów, WP, Warszawa, 1985; 8. T. Pawłowski – Happening, Warszawa, 1982; 9. Z. Warpechowski – Podręcznik, CSW, Warszawa, 1990; 10. G. Dziamski, H. Gajewski, J.S. Wojciechowski – Performance, MAW, Warszawa, 1984; 11. L. Brogowski – Sztuka w obliczu przemian, WSiP, Warszawa, 1990; 12. J. Ludwiński – Epoka błękitu, Otwarta Pracownia, Kraków, 2003; 13. J. Ludwiński - Sztuka w epoce postkonstruktywistycznej i inne teksty, ASP Poznań, BWA Wrocław; 14. Sacrum i sztuka - materiały z konferencji KUL (oprac. N. Cieślińka), Znak,1989; 15. M. Smolińska - Puls sztuki, Galeria Arsenał, Poznań 2010. |
Zakres tematów: |
Semestr zimowy: 1. Arkusz papieru - performance; 2.Huśtawka, performance - performance Temat może być swobodnym nawiązaniem do słynnego obrazu okresu Rokoko;; 3. Szmata - performance lub inny gatunek sztuki z zakresu sztuki interdyscyplinarnej. Temat może być swobodnym nawiązaniem do słynnej realziacji Jerzego Beresia. Semestr letni: 1. Dyfuzja, performance |
Metody dydaktyczne: |
jak wyżej |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowymi metodami pracy w trakcie zajęć z przedmiotu Działania interdyscyplinarne są: • zaprezentowanie tematów do zaliczenia w semestrze i omówienie literatury obowiązkowej, obejrzenie i omówienie wystawy najlepszych prac z poprzedniego roku akademickiego powstałych podczas zajęć struktury wizualne i ich omówienie A2_W08, A2_U16 ; • pokazy realizacji uznanych artystów i ich omówienie, jako inspiracje do zadanych tematów (prezentacje w ciągu pierwszych dziesięciu tygodni zajęć dydaktycznych) A2_W08, A2_U13; • praca nad indywidualnymi koncepcjami w Pracowni Interdyscyplinarnej podczas zajęć oraz w miejscach zamieszkania studentów A2_K03, A2_W10, H2A_W06; • w trakcie trwania całego roku akademickiego studenci mają możliwość przeglądania i czytania czasopism, katalogów i albumów z zakresu sztuki współczesnej z archiwum prywatnego wykładowcy. Taka metoda ma ułatwić w podejmowaniu decyzji studentów, odnoszących się do własnych projektów A2_W08, A2_K03; • indywidualne omówienie, dyskusja i krytyczna analiza przedstawionych do realizacji projektów na zadane tematy A2_K05, A2_U16; • zaliczenie kolejnego semestru i całego roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty finalne, będące odpowiedziami na określone szczegółowo tematy w planach semestralnych A2_U11, A2_W10, H2A_W06. Kryteria oceniania: • jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna, umiejętność formułowania idei A2_U12, A2_K03, A2_U16 ; • jakość i biegłość techniczna, umiejętności manualne, właściwe użycie materiałów i technik, staranność warsztatu oraz nakład pracy A2_U15; A2_W12, A2_W08; • jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania A2_U14 ; • obecność i aktywność na zajęciach H2A_K02, S2A_K02 ; • progres w odniesieniu oceny kształtowania się świadomości twórczej A2_U12, A2_K05. |
Uwagi: |
sztuka mediów sj II rok |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.