Dyplomowa pracownia konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej [1402-DPKM-5L-SJ]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Dyplomowa pracownia konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej [1402-DPKM-5L-SJ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ivona Jablonskaja, Teresa Łękawa-Wysłouch, Kinga Szczepińska, Elżbieta Szmit-Naud | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
M. Pszczółkowski, Toruńska architektura XX w., Toruń,2011 M.Iwanicka, M. Grebieniow, A. Kaźmierczak, M.Podleśna, Z Seyda, Dokumentacja badań konserwatorskich wraz z analizą konserwatorską wyników badań i opracowaniem założeń projektu konserwatorskiego, Polichromie w kamienicy przy ul. Marii Konopnickiej 24 w Toruniu, ok, 1905, Toruń 2015 (kps, ZKMiRP) B. Grątkowska, Świeczniki z głowami jelenia na terenie Polski i w Prusach Książęcych, Warszawa 1978 r, praca magisterska napisana pod kierunkiem prof. A. Miłobędzkiego (mps, UW) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Opracowanie zagadnień konserwatorskich i realizacja prac konserwatorskich przy następujących obiektach: - "Portret Kobiety", obraz olejny na płótnie, autor nieznany, II poł. XVIII w., Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie,nr inw. MNO-7 OMO nr inw. KK-RMiRzP 1635; - Portret reprezentacyjny/komemoratywny, "Fryderyk Wilhelm IV", obraz olejny na płótnie, autor nieznany, XIX w., Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, magazyn w Morągu, nr inw. MNO-353 OMO, nr inw. KK-RMiRzP 1686; - "Portret Młodej Kobiety", obraz olejny na płótnie, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, nr inw. MNO-4 OMO, nr inw. KK-RMiRzP nr 1713; - "Portret epitafijny pastora Jana Sartoriusa", obraz olejny na płótnie, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, nr inw. MNO-34 OMO, nr inw. KK-RMiRzP 1715; - Dwa drewniane relikwiarze ZNr 1840 Wys.: 32 cm, szer.: 30 cm, gł.: 9 cm ZNr 1839 Wys.: 32 cm, szer.: 30 cm, gł.: 9 cm, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej w Przemyślu, nr inw. KK-RMiRzP ; - "Madonna z Dzieciątkiem", obraz olejny na płótnie, na sztywnym podłożu z desek, pocz. XVIII w.(?), wł. prywatna, nr inw. KK-RMiRzP 1781. - prostowanie podobrazia płóciennego, - uzupełnianie ubytków podłoża płóciennego - reperacje lokalne płótna, - wykonanie rekonstrukcji krajek, - uzupełnianie ubytków zaprawy, - opracowywanie faktury kitów. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metoda ćwiczeniowa. Omówienie zagadnień związanych z konserwacją i restauracją obiektów na podłożu drewnianym oraz obrazów na podobraziu płóciennym. Wykonywanie testów metod i środków stosowanych do uzupełniania ubytków drewna, zapraw, złoceń, polichromii - w celu wybrania optymalnych rozwiązań. Zagadnienia estetyki i ekspozycji obiektu zabytkowego po zakończeniu prac. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oceniany jest na podstawie zaangażowania w realizowane prace, jakości ich wykonania, umiejętności stawiania i rozwiązywania napotkanych problemów konserwatorskich i restauratorskich. Ocenie podlega także postęp w redakcji dokumentacji prac.Istotnym kryterium oceny jest również regularna obecność na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
kir rzeźba polichromowana |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.