Scenografia i plastyka teatralna [1402-SP-ka-3L-S1]
Semestr letni 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Scenografia i plastyka teatralna [1402-SP-ka-3L-S1] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Danuta Kűnstler-Langner |
Literatura: |
1. Mirosław Kocur, Źródła teatru, Wrocław 2013 (cała książka dostępna na stronie Mirosław Kocur, projekt zrodlateatru.pl) 2. Jan Kosiński, Kształt teatru, Warszawa 1972 (wersja cyfrowa na stronie encyklopediateatru.pl) 3. Odsłony współczesnej scenografii. Problemy, sylwetki, rozmowy, red. F. Kazan, A. Marszałek, J. Rożek-Sieraczyńska, Kraków 2016 4. Denis Bablet, Rewolucje sceniczne XX wieku, Warszawa 1980 5. Zenobiusz Strzelecki, Polska plastyka teatralna, t. 1-2, Warszawa 1963 6. Zenobiusz Strzelecki, Kierunki scenografii współczesnej, Warszawa 1970 7. Niccolo Sabbatini, Praktyka budowania scen i machin teatralnych, seria Theatroteca, Gdańsk 2009 8. Polska plastyka teatralna - ostatnia dekada, red. A. Koecher-Hensel, B. Osterloff, Warszawa 1991 9. Jerzy Lau, Teatr artystów "Cricot", Kraków 1967 (wersja cyfrowa encyklopediateatru.pl) 10. Andrzej Pronaszko, Zapiski scenografa, Warszawa 1976 11. Katarzyna Waligóra, Koń nie jest nowy. O rekwizytach w teatrze, Kraków 2017 |
Zakres tematów: |
1. Powstanie i rozwój scenografii teatralnej w kontekście rytualnych źródeł widowisk 2. Europejska technika sceniczna 3. Dawne machiny teatralne 4. Włoska scenografia w Rzeczypospolitej XVII wieku 5. Rewolucje sceniczne XIX i XX wieku 6. Rekwizyt w teatrze 7. Czysta Forma w teatrze. Stanisław Ignacy Witkiewicz 8. Wizja teatru Witolda Gombrowicza 9. Teatr śmierci Tadeusza Kantora. Maskijaż i ambalaż 10. Kierunki współczesnej scenografii 11. Robot na scenie. Teatr O. Hiraty 12. Współczesna scenografia teatralna; wybrane sylwetki scenografów XX i XXI wieku |
Metody dydaktyczne: |
zajęcia prowadzone zdalnie (Teams, Google Meet) pogadanka, wykład, prezentacja, dyskusja Obecność na zajęciach online. Sprawdzian pisemny w formie eseju (rozprawki) na końcu semestru. Zgodnie z efektami nauczania, jw. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student uczestniczy w zajęciach, przygotowuje się do dyskusji. Student pisze rozprawkę na końcu semestru. Wybiera jeden z dwóch zaproponowanych tematów. Możliwa zdalna forma zaliczenia. Zgodność z efektami uczenia się: K_W01, K_W02, K_W04, K_W06; K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U06; K_K02, K_K03, K_K06. W wypadku decyzji o nauce zdalnej zajęcia będą się odbywać w czasie rzeczywistym na platformie MS Teams. |
Uwagi: |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.