Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Scenografia i plastyka teatralna [1402-SP-ka-3L-S1] Semestr letni 2021/22
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Scenografia i plastyka teatralna [1402-SP-ka-3L-S1]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15
sala 210
Wydział Humanistyczny (Collegium Maius) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Danuta Kűnstler-Langner
Literatura:

1. Mirosław Kocur, Źródła teatru, Wrocław 2013 (cała książka dostępna na stronie Mirosław Kocur, projekt zrodlateatru.pl)

2. Jan Kosiński, Kształt teatru, Warszawa 1972 (wersja cyfrowa na stronie encyklopediateatru.pl)

3. Odsłony współczesnej scenografii. Problemy, sylwetki, rozmowy, red. F. Kazan, A. Marszałek, J. Rożek-Sieraczyńska, Kraków 2016

4. Denis Bablet, Rewolucje sceniczne XX wieku, Warszawa 1980

5. Zenobiusz Strzelecki, Polska plastyka teatralna, t. 1-2, Warszawa 1963

6. Zenobiusz Strzelecki, Kierunki scenografii współczesnej, Warszawa 1970

7. Niccolo Sabbatini, Praktyka budowania scen i machin teatralnych, seria Theatroteca, Gdańsk 2009

8. Polska plastyka teatralna - ostatnia dekada, red. A. Koecher-Hensel, B. Osterloff, Warszawa 1991

9. Jerzy Lau, Teatr artystów "Cricot", Kraków 1967 (wersja cyfrowa encyklopediateatru.pl)

10. Andrzej Pronaszko, Zapiski scenografa, Warszawa 1976

11. Katarzyna Waligóra, Koń nie jest nowy. O rekwizytach w teatrze, Kraków 2017

Zakres tematów:

1. Powstanie i rozwój scenografii teatralnej

w kontekście rytualnych źródeł widowisk

2. Europejska technika sceniczna

3. Dawne machiny teatralne

4. Włoska scenografia w Rzeczypospolitej XVII wieku

5. Rewolucje sceniczne XIX i XX wieku

6. Rekwizyt w teatrze

7. Czysta Forma w teatrze. Stanisław Ignacy Witkiewicz

8. Wizja teatru Witolda Gombrowicza

9. Teatr śmierci Tadeusza Kantora. Maskijaż i ambalaż

10. Kierunki współczesnej scenografii

11. Robot na scenie. Teatr O. Hiraty

12. Współczesna scenografia teatralna; wybrane sylwetki scenografów XX i XXI wieku

Metody dydaktyczne:

zajęcia prowadzone zdalnie (Teams, Google Meet)

pogadanka, wykład, prezentacja, dyskusja

Obecność na zajęciach online. Sprawdzian pisemny w formie eseju (rozprawki) na końcu semestru.

Zgodnie z efektami nauczania, jw.

Metody i kryteria oceniania:

Student uczestniczy w zajęciach, przygotowuje się do dyskusji.

Student pisze rozprawkę na końcu semestru. Wybiera jeden z dwóch zaproponowanych tematów. Możliwa zdalna forma zaliczenia.

Zgodność z efektami uczenia się:

K_W01, K_W02, K_W04, K_W06; K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U06; K_K02, K_K03, K_K06.

W wypadku decyzji o nauce zdalnej zajęcia będą się odbywać w czasie rzeczywistym na platformie MS Teams.

Uwagi:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)