Historia i współczesność komunikacji społecznej w Polsce [1202-H-HWKSP-S2]
Semestr zimowy 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Historia i współczesność komunikacji społecznej w Polsce [1202-H-HWKSP-S2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Adam Kucharski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Komunikacja tekstowa, obrazowa i werbalna w średniowiecznej Polsce 2. Formy i środki przekazu informacji w szlacheckiej Rzeczypospolitej ( XVI- XVIII w.) 3. Literatura drukowana i książka – nowe formy komunikacji społecznej 4. Listy rodzin szlacheckich i magnackich jako tradycyjny kanał przesyłania informacji 5. Początki i funkcjonowanie poczty w Polsce 6. Kościół katolicki i kształtowanie kontrreformacyjnego języka przekazu idei 7. Polemiki wyznaniowe obozu reformacji w Polsce 8. Od „Merkuriusza” do „Monitora”. Rozwój polskiej prasy w XVI-XVIII w. 9. Polskie gazety rękopiśmienne jako specyficzne medium informacyjne 10. Staropolskie mity i wyobrażenia o otaczającym świecie 11. Stereotypowe polskie opinie na temat państw i narodów 12. Transfer wiedzy, wartości i symboli w nowożytnych polskich sztukach plastycznych – programy ikonograficzne 13. Staropolskie podróże jako forma komunikacji społecznej, transferu idei i wiedzy o świecie 14. Nowe formy i nośniki komunikacji społecznej w XIX w. i XX w. 15. Rozgłośnie radiowe w Polsce – słowo i muzyka 16. Przykłady informacyjnej i kulturotwórczej roli Telewizji Polskiej oraz telewizji prywatnych od czasu ich powstania 17. Specyfika politycznej i społecznej propagandy w czasach PRL-u 18. Działalność cenzury, od początków nowożytnych po wiek XX. 19. Krótka historia polskiej reklamy 20. Internet – cyfryzacja i globalizacja procesów komunikacji społecznej 21. W krzywym zwierciadle kultury obrazkowej - memy internetowe jako komentarz bieżącej rzeczywistości 22. Współczesne polskie mass media – szanse rozwoju i zagrożenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Historia, studia stacjonarne II stopnia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.