Język specjalistyczny VIII [3600-8ZEN-SPCJL-030Z]
Semestr zimowy 2021/22
Lektorat,
grupa nr 8011
Przedmiot: | Język specjalistyczny VIII [3600-8ZEN-SPCJL-030Z] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22Z]
(zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 8011 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Olkiewicz-Mantilla | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bailey, Stephen. Academic Writing. A Handbook for International Students, London and New York: Routledge, 2011. Macpherson, Robin. English for Academic Purposes, PWN, 2004. McCarthy, Michael and Felicity O'Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP, 2012. Strunk, William Jr. The Elements of Style, Coyote Canyon Press, 2007. Wallwork, Adrian. English for Academic Research: Writing Exercises, Springer New York Heidelberg Dordrecht London, 2013. Wallwork, Adrian. English for Academic Research: Vocabulary Exercises, Springer New York Heidelberg Dordrecht London, 2013. Warwick, Lindsday and Luis Rogers, Skillful 4, Reading and Writing, Macmillan Education, 2018. The Oxford Learner's Dictionary of Academic English (OLDAE) https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/academic/ The Academic Phrasebank http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/ The Online Writing Lab (OWL) https://owl.purdue.edu/owl/purdue_owl.html Literatura uzupełniająca: materiały własne: artykuły prasowe i akademickie dot. wydarzeń bieżących i tematyki akademickiej http://www.onestopenglish.com/ http://theconversation.com https://www.academic-englishuk.com/ |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Specyfika kulturowa uczelni w krajach anglojęzycznych. Kultura akademicka. 2. Korespondencja akademicka (pisanie maili, podań itp.) 3. Strategie czytania tekstów akademickich a słownictwo specjalistyczne. 4. Wprowadzenie w strukturę naukowej odmiany języka angielskiego pisanego: - użyteczne zwroty w pisaniu abstraktów, wstępu do artykułu naukowego, przeglądu literatury, zakończenia itp. - jak unikać plagiatu - parafrazowanie - styl w języku akademickim - nominalizacja - pisanie akapitów - struktura artykułu naukowego - recenzje - odpowiedzi na recenzje 5. Poprawność języka angielskiego dla celów akademickich - użycie czasów w artykule akademickim - strona bierna a strona czynna - przedimki -interpunkcja - synonimy |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Połączenie metody podającej (słownej, asymilacji wiedzy) i metody poszukującej (samodzielnego uczenia się), praca z tekstami akademickimi Metoda ćwiczeniowo-praktyczna Dyskusja/debata akademicka |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
uczestnicy kursu przygotowują prace pisemne, które są oceniane przez prowadzącego ocenianie ciągłe w trakcie zajęć lektoratu i obecność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
4100-R8-Z-EN-B2+-030-DOKTR-Z-8011 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.