Zajęcia fakultatywne - Jak interpretować wyniki badań laboratoryjnych? [1600-Lek3ZF105-J]
Rok akademicki 2021/22
Seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Zajęcia fakultatywne - Jak interpretować wyniki badań laboratoryjnych? [1600-Lek3ZF105-J] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2021/22 [2021/22]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 20 |
Limit miejsc: | 24 |
Prowadzący: | Joanna Sikora |
Literatura: |
1. Dębińska-Kieć A., Naskalski J.W., Diagnostyka laboratoryjna z elementami biochemii klinicznej, Elsevier, Wrocław 2009 2. Mariańska B, Fabijańska-Mitek J, Windyga J, Badania laboratoryjne w hematologii, Warszawa 2003 |
Zakres tematów: |
Celem realizacji przedmiotu jest przekazanie informacji oraz dyskusja dotycząca właściwego interpretowania badań laboratoryjnych. Badania stają się coraz bardziej skomplikowane, a dzięki nauce opartej na dowodach szybko poszerza się zakres naukowych podstaw dotyczących interpretacji. Zdobywanie aktualnej wiedzy staje się więc niezbędne do wyjaśnienia podstaw intepretowania wyników badań. Tematy: diagnostyka laboratoryjna w hematologii, w przypadku chorób wątroby, w zaburzeniach pracy nerek, w zaburzeniach pracy serca i układu krążenia, diagnostyka laboratoryjna zaburzeń węglowodanowych i lipidowych. Studium przypadków. |
Metody dydaktyczne: |
Seminaria w formie zdalnej: -wykład problemowy - wykład konwersatoryjny -prezentacje multimedialne |
Metody i kryteria oceniania: |
Omawianie przykładów, dyskusja, udział w zajęciach, obecność na zajęciach. Aktywność – K01., K02. |
Uwagi: |
grupa 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.