Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Warsztat integracyjny [2403-PPW-107-sj] Semestr zimowy 2022/23
Laboratorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztat integracyjny [2403-PPW-107-sj]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga środa (parzyste), 13:15 - 14:45
sala AB 2.08
Collegium Humanisticum jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Kinga Majchrzak-Ptak
Literatura:

Belbin R. M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.

Biela A., Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Warszawa 2015.

Brown R., Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, Gdańsk 2006.

Hauff S. i in. (red.), W tej zabawie jest metoda! Podręcznik dla praktyków polsko-niemieckiej wymiany młodzieży, Warszaw–Poczdam 2012.

Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Kraków 2013.

Kozak A., Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice 2014

Limont W., Synektyka a zdolności twórcze : eksperymentalne badania stymulowania rozwoju zdolności twórczych z wykorzystaniem aktywności plastycznej, Toruń 1994.

Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości. Szlakami natury i wyobraźni. Jak rozwijać potencjał kreatywny, Toruń 2018.

Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości: szlakami natury i wyobraźni. Jak rozwijać potencjał kreatywny, Ćwiczenia, z. 1, Toruń 2018, ss. 52.

Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości: szlakami natury i wyobraźni. Jak rozwijać potencjał kreatywny, Ćwiczenia, z. 2, Toruń 2018, ss. 44.

Słodownik-Rycaj E., Gry i zabawy językowe. Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka?, Warszawa 2012.

Szczepan-Jakubowska D., Dynamika grupy: Jak dochodzi do harmonizowania się ludzi w grupach i zespołach?, https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/dynamika-grupy-jak-dochodzi-do-harmonizowania-sie-ludzi-w-grupach-i-zespolach, dost. 1.10.2019.

Szmidt K., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Warszawa 2008.

Vopel K. W., Nie ucz mnie, ale pozwól i pomóż mi się uczyć! Nowe zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, t. II, Kielce 2004

Zakres tematów:

1. Znaczenie integracji w procesie uczenia (się)

2. Role i procesy grupowe

2. Dynamika procesu grupowego uczenia się

3. Metodyka zajęć integracyjnych

4. Planowanie, realizacja i ewaluacja działań integracyjnych

5. Style kierowania grupą a efektywność procesu integracji

6. Czynniki katalizujące i hamujące proces integracji

Metody dydaktyczne:

- symulacyjna

- pogadanka

- ćwiczeniowa

- giełda pomysłów

- studium przypadku

- gier symulacyjnych

- obserwacji

- sytuacyjna

Metody i kryteria oceniania:

Śródsemestralne prace wykonywane przez uczestników zajęć indywidualnie i w zespołach

Ocena końcowa wystawiona zostanie na podstawie sumy punktów uzyskanych przez osoby uczestniczące w zajęciach za wykonanie poszczególnych prac śródsemestralnych:

0-59% możliwych do uzyskania punktów - ndst.

60 - 67% możliwych do uzyskania punktów - dst.

68 - 75% możliwych do uzyskania punktów - dst. plus

76 - 83% możliwych do uzyskania punktów- db

84-91 % możliwych do uzyskania punktów- db plus

92-100% możliwych do uzyskania punktów- bdb

Samoocena

Uwagi:

I rok pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna -sj

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)