Warsztat integracyjny [2403-PPW-107-sj]
Semestr zimowy 2022/23
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Warsztat integracyjny [2403-PPW-107-sj] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23Z]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Kinga Majchrzak-Ptak | ||||||||||||
Literatura: |
Belbin R. M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008. Biela A., Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Warszawa 2015. Brown R., Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, Gdańsk 2006. Hauff S. i in. (red.), W tej zabawie jest metoda! Podręcznik dla praktyków polsko-niemieckiej wymiany młodzieży, Warszaw–Poczdam 2012. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Kraków 2013. Kozak A., Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Gliwice 2014 Limont W., Synektyka a zdolności twórcze : eksperymentalne badania stymulowania rozwoju zdolności twórczych z wykorzystaniem aktywności plastycznej, Toruń 1994. Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości. Szlakami natury i wyobraźni. Jak rozwijać potencjał kreatywny, Toruń 2018. Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości: szlakami natury i wyobraźni. Jak rozwijać potencjał kreatywny, Ćwiczenia, z. 1, Toruń 2018, ss. 52. Majchrzak K., Murawska I., Ku przyszłości: szlakami natury i wyobraźni. Jak rozwijać potencjał kreatywny, Ćwiczenia, z. 2, Toruń 2018, ss. 44. Słodownik-Rycaj E., Gry i zabawy językowe. Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka?, Warszawa 2012. Szczepan-Jakubowska D., Dynamika grupy: Jak dochodzi do harmonizowania się ludzi w grupach i zespołach?, https://epale.ec.europa.eu/pl/blog/dynamika-grupy-jak-dochodzi-do-harmonizowania-sie-ludzi-w-grupach-i-zespolach, dost. 1.10.2019. Szmidt K., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Warszawa 2008. Vopel K. W., Nie ucz mnie, ale pozwól i pomóż mi się uczyć! Nowe zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, t. II, Kielce 2004 |
||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Znaczenie integracji w procesie uczenia (się) 2. Role i procesy grupowe 2. Dynamika procesu grupowego uczenia się 3. Metodyka zajęć integracyjnych 4. Planowanie, realizacja i ewaluacja działań integracyjnych 5. Style kierowania grupą a efektywność procesu integracji 6. Czynniki katalizujące i hamujące proces integracji |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- symulacyjna - pogadanka - ćwiczeniowa - giełda pomysłów - studium przypadku - gier symulacyjnych - obserwacji - sytuacyjna |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Śródsemestralne prace wykonywane przez uczestników zajęć indywidualnie i w zespołach Ocena końcowa wystawiona zostanie na podstawie sumy punktów uzyskanych przez osoby uczestniczące w zajęciach za wykonanie poszczególnych prac śródsemestralnych: 0-59% możliwych do uzyskania punktów - ndst. 60 - 67% możliwych do uzyskania punktów - dst. 68 - 75% możliwych do uzyskania punktów - dst. plus 76 - 83% możliwych do uzyskania punktów- db 84-91 % możliwych do uzyskania punktów- db plus 92-100% możliwych do uzyskania punktów- bdb Samoocena |
||||||||||||
Uwagi: |
I rok pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna -sj |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.