Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Podstawy wychowania fizycznego [2403-PPW-312-sj] Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy wychowania fizycznego [2403-PPW-312-sj]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23L] (w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 17:00 - 18:30
sala Hala gł. - sektor A
Uniwersyteckie Centrum Sportowe (Budynek 2) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Lewandowska-Plińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1.Gry i zabawy ruchowe / R. Trześniowski, WSIP, Warszawa

2.Metodyka wychowania fizycznego i zdrowotnego/ Bielski J. ,IMPULS, Kraków

3.Gimnastyka korekcyjna : dla dzieci 6-10-letnich : poradnik dla nauczycieli / Maria Kutzner-Kozińska, Kazimiera Wlaźnik

Literatura uzupełniajaća:

4.Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych / Wacław Gniewkowski, Kazimiera Wlaźnik

5.Wychowanie fizyczne / Wacław Gniewkowski, Kazimiera Wlaźnik

6. Wieczór E, Szmalec J, Brzuzy G (2019) Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej. Difin

7.Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej / Violet F. Maas

Zakres tematów:

1. Diagnostyka postawy ciała dziecka.

2. Wprowadzenie zabaw mających na celu korygowanie nieprawidłowości, poprawę koordynacji wzrokowo - ruchowej, poprzez

następujące grupy zabaw:

1.Zabawy orientacyjno-porządkowe.2.Zabawy równoważne, kształtujące postawę.3 Ćw.z partnerem i z przyborami.4.Zabawy kształtujące

szybkość i zwinność.5. Ćw. zwiększające gibkość i siłę mięśni obręczy barkowej i mięśni posturalnych.6.Ćw. w pozycjach izolowanych i

ćwiczenia z przyborami.7.Kształtowanie siły w ćwiczeniach z obciążeniem masą własnego ciała i pokonywaniem oporu współćwiczącego.

8.Ćwiczenia z elementami tańca.

9.Nauka toczenia się i przewrotów (metodyka ćwiczeń, scenariusze zajęć.10.Kształtowanie pamięci ruchowej i orientacji w przestrzeni w

ćwiczeniach przy muzyce.11.Improwizacja twórcza i ćwiczenie ekspresji ruchowej.

11.Zabawy i gry terenowe. 12. Tory przeszkód

Metody dydaktyczne:

Pokaz, pogadanka, praktycznego działania, projektu, punktowa

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na ćwiczeniach, aktywność, przygotowanie konspektów i przeprowadzenie zajęć

Uwagi:

III rok PPW sj

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-1 (2023-09-06)